נדל"ן ותשתיות

צחי חג'ג' הנפיק את פעילות הנדל"ן שלו ברומניה

החברה, בשליטת צחי חג'ג' ושחר מחט, יזמית פרויקטי מגורים, מסחר ומשרדים ברומניה, דיווחה על גיוס אקוויטי בהיקף של כ-105 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ופרטיים לפי שווי של כ-420 מיליון שקל 
אריאל נוי | 
צחי חג'ג (צילום טל ציקורל)
חג'ג' אירופה בבעלות יזם הנדל"ן, יו"ר החברה צחי חג'ג' ומנכ"ל החברה שחר מחט מנצלת את הזינוק בשוק הנדל"ן ברומניה ודיווחה היום על הנפקה מוצלחת בבורסה בתל אביב בדרך של הצעה לא אחידה בהובלת דיסקונט חיתום לפי שווי של כ-420 מיליון שקל.
החברה קיבלה ביקושים ממשקיעים מוסדיים מובילים בישראל של יותר מכ-100 מיליון שקל מתוכם נענתה החברה להנפקה בהיקף של כ-85 מיליון שקל. בין המשקיעים נכללים משקיעים מוסדיים מובילים ומשקיעים פרטיים נוספים בהובלת ירון יעקובי.
זוהי הנפקה ראשונה של חברת יזום נדל"ן ישראלית ברומניה מאז המשבר הכלכלי העולמי ב-2008. מאז רשם שוק הנדל"ן באזור עליית מחירים דרמטית.
מאז שנת 2016 ועד לרבעון הראשון השנה, זינקו מחירי הדיור ברומניה בממוצע בכ-27%. המדינה מעודדת יזמות ומובילה מדיניות של שיעור מס נמוכים אטרקטיביים למשקיעים. מס השבח עומד על 0%, מע"מ על רכישת דירה (במחיר של עד כ- 90 אלף יורו) עומד על 5% ומס חלוקת דיבידנד עומד על 5%.
החברה הפועלת מזה כ-5 שנים, מתמקדת בפרויקטים יזמיים בהיקפים גדולים באזורי הביקוש בבירה בוקרשט ובשכונת פיפרה, בהם פוטנציאל השבחה משמעותי והעלאת ערך עבור המשקיעים לטווח הארוך.
תשקיף החברה לקראת ההנפקה מראה כי בשנת 2021 תסיים החברה הקמת 470 יח"ד, מתוכן שווקה עד כה 319 יח"ד. היקף פעילות החברה כולל 10 פרויקטים אשר בניית  3 מתוכם כבר הסתיימה. הפרויקטים כוללים 5 פרויקטים למגורים בהם כ- 1,750 יח"ד ו-5 פרויקטים של נכסים מניבים של משרדים ומסחר בשטח של כ-48 אלף מ"ר.
בין הפרויקטים המרכזים של החברה הינו פרויקט הארמון (סטירברי פאלאס) בשדרה המרכזית בבוקרשט (Calea Victoriei) בו הסתיים התכנון והיתר הקמה צפוי להתחיל במהלך 2022. הפרויקט כולל כ-22,000 מ"ר משרדים, כ-10,500 מ"ר מסחר וכ-21,000 מ"ר חניות תת קרקעיות. בהתאם להערכת השמאי שווי הפרויקט בסיומו הינו כ-125 מיליון אירו (להערכת החברה שווי הפרויקט יהיה גבוה משמעותית לאור היקף השכירות הצפוי בהתייחס להערכות השמאי).
פרויקט ויקטורי 109, בו הושכרו כבר 40% משטחי המשרדים בו. החברה זכתה במכרז של משרד התחבורה הרומני להשכרת 2 קומות בנכס. דמי השכירות השנתיים הצפויים בתפוסה מלאה יעמדו על כ-1.5 מיליון אירו.
ופרויקט על אגם פיפרה הכולל  10 בניינים (90 אחוזי בעלות) הכוללים 825 יח"ד מתוכן כבר נמכרו 294 יח"ד. בנייתם של 3 מבנים כבר הסתיימה והחל איכלוס ושני בניינים נוספים בשלבים מתקדמים. הכנסות החברה מהפרויקט צפויות לעמוד על כ-88 מיליון אירו. ועוד 7 בניינים ב 100% בעלות בפרויקט פיפרה, בשלבי תכנון שונים.
לדברי צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה "אנו מזהים מזה תקופה התעניינות רבה מצד משקיעים מוסדיים ופרטיים להשקעות בשוק הנדל"ן ברומניה, ואנו שמחים על השלמת ההנפקה שתאפשר לנו להגדיל את השקעותינו בפרויקטים גדולים בפריים לוקיישנים  לדיור, מסחר ותעסוקה. הביקושים הגבוהים מצד המשקיעים מצביעים על אמון גבוה של שוק ההון בפעילות והנהלת החברה ועל תוכניותיה לעתיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה