נדל"ן ותשתיות

מהפכת המקרקעין: כך ייקבע מעתה שכר הטרחה של השמאים

תיקון תקנות האתיקה של שמאי המקרקעין, עליו חתם שר המשפטים גדעון סער, יאפשרו מעתה לשמאים לעבוד על בסיס הצלחה בתיקים, בדומה לעורכי הדין
מערכת ice |  1
חיים מסילתי (צילום צילום מסך מתוך טוויטר)
בשורה משמחת לציבור שמאי המקרקעין: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, חתם על תיקון לתקנות האתיקה של שמאי המקרקעין. משמעות המהלך הדרמטי הוא כי מעתה יוכלו השמאים לפעול בדומה לעורכי הדין ולהרוויח את לחמם ושכר הטרחה שלהם על בסיס הצלחה בתיקים בהם יטפלו.  
"התיקון לתקנות האתיקה שנחתם הופך את התקנות שתוקנו ב-1966 לרלוונטיות לעת הזו. בתקנות קיים שינוי דרמטי הרלוונטי לציבור בכלל ולאזרח הקטן בפרט", מסביר חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין. "על פי התיקון, יוכל אזרח לשכור שירותי משמאי מקרקעין באופן ששכר טרחת השמאי יקבע מראש כאחוז מהפחתת דרישת התשלום. כך יצא שהשמאי יקבל שכר רק במידה והפחית את דרישת התשלום שקיבל האזרח".
 
עוד הוסיף מסילתי כי "המהלך מבורך עוד יותר לאזרח הקטן, שכן בדרישות תשלום נמוכות של עד 150 אלף שקל, תוגבל דרישת התשלום ל-25% המהלך ייתן ליותר ויותר אזרחים את האפשרות והכדאיות הכלכלית לבחון את התשלומים ולערער עליהם. לשכת שמאי המקרקעין מודה לשר המשפטים, למנכ"ל ולצוות המשרד ולחברי מועצת שמאי המקרקעין שסייעו בקידום המהלך המבורך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נוכלים
    אאג 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם והעוכרי דין. 25 אחוז? פשוט פשע
    סגור