נדל"ן ותשתיות

יועצי המשכנתאות: תחושת פאניקה בשוק, הציבור קונה בכל מחיר

יונתן ברלינר, יו"ר הוועדה המקצועית בהתאחדות יועצי המשכנתאות אומר בתגובה לנתוני המשכנתאות שהציבור נמצא בפניקה וקונה נדל"ן בכל מחיר; "הציבור לא נהנה מביטול מגבלת הפריים"
ניצן כהן |  1
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
הציבור הישראלי לקח משכנתאות בהיקף כספי כולל של 12.2 מיליארד שקל וזה המון. הממוצע החודשי בשנת 2021 עמד על סדר גודל של 10 עד 11 מיליארד שקל ועלייה של 1.2 מיליארד שקל בחודש אחד - זה הרבה.
בהתאחדות יועצי המשכנתאות בישראל אומרים היום ש"נתוני בנק ישראל חושפים את העדר התחרות בשוק המשכנתאות שפוגע ביכולת של הלקוחות לעבור מבנק לבנק על מנת לשפר את תנאיהם בתגובה לנתוני בנק ישראל על היקף המשכנתאות בשנת 2021".
 
יונתן ברלינר, יו"ר הוועדה המקצועית בהתאחדות יועצי המשכנתאות מציין כי: "נתוני המשכנתאות המעודכנים מאששים את תחושת הפאניקה המורגשת בשוק - הציבור היום קונה בכל מחיר".
לדברי ברלינר: "עליית הביקושים במשכנתאות, גבוהה בהרבה מעלית מחירי הדירות. המשמעות היא שציבור גדול מוכן לקחת התחייבויות וסיכונים גדולים על מנת לרכוש דירה. הנתון המשמעותי ביותר לבחינת התחרות בשוק המשכנתאות הוא כמות המחזורים בשוק, והיכולת של הלקוחות לעבור מבנק לבנק על מנת לשפר את תנאיהם.
"מהנתונים שפורסמו היום עולה כי למרות הזינוק בשיעור המשכנתאות החדשות, סך המחזורים לא גדל ועמד השנה על כ-5% מכלל המשכנתאות, ירידה של 2 נקודות האחוז ביחס לשנה שעברה, זאת למרות ביטול מגבלת שליש הפריים בתחילת השנה, עובדה שמדגימה את חוסר היכולת של הציבור ליהנות מסביבת הריבית הנמוכה וחייבת להדליק נורה אדומה אצל הרגולטורים השונים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחילת הסוף?
    חוה פ 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הטרוף הזה מרמז לנו שהגענו, או שבקרוב ממש תגיע הקריסה??
    סגור