נדל"ן ותשתיות

השפלה כמרקחה: פרויקט הביכורים הגיע לשלב האכלוס

מתאכלס פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון ביבנה. חברת גרופית מדווחת כי 105 בעלי דירות יקבלו את המפתחות בשבועות הקרובים. וכמה יחידות דיור ייבנו בפרויקט?
מערכת ice | 
יבנה צפון (צילום גרופית)
פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון ביבנה מתאכלס: חברת גרופית מדווחת על אכלוס שלב א' בפרויקט "יבנה צפון", ועל קבלת טופס 4 למגדל הראשון. בשבועות הקרובים יקבלו 33 דיירים בעלי זכויות מפתחות לדירתם החדשה, ובמקביל ייהרסו המבנים הישנים על מנת להמשיך ולבנות את הבניינים. מדובר בפרויקט בינוי-פינוי בשכונת נאות שז"ר, כלומר הדיירים הוותיקים נשארו לגור בדירותיהם, ויעברו ישירות מדירתם הישנה לזו החדשה. רק לאחר מכן תתבצע הריסת המבנים ותתחיל בניית שלב ב' בפרויקט, במסגרתו ייבנה הבניין השני שיכלול 68 יח"ד.
פרויקט יבנה צפון בנאות שז"ר הוא פרויקט התחדשות עירונית, אשר במסגרתו ייבנו 286 יח"ד חדשות בארבעה בניינים בני 16-22 קומות, עם חניון תת קרקעי בן 4 קומות. ההתחדשות העירונית בשכונה, מהוותיקות בעיר והצפונית ביותר בה, תכלול פינוי של 56 יח"ד בבניינים ישנים בני עשרות שנים, ו-6 חנויות. התמורה לבעלים היא דירה חדשה גדולה יותר עם חדר נוסף, וכן חניה תת קרקעית, מחסן ומרפסת בגודל 12 מ"ר. מרבית בעלי דירות התמורה בבניין הראשון קיבלו דירות 5 חדרים.
 
יבנה עשתה קפיצה אדירה בשנים האחרונות – כאשר החברה התחילה לקדם את הפרויקט ב-2013 נחשבה העיר לגבולית בכל הנוגע לכדאיות הכלכלית של התחדשות עירונית, כיום יש בה כ-20 מתחמים מתוכננים לפינוי-בינוי ועוד כ-25 פרויקטים של תמ"א בשלבים שונים.
לדברי עמיר רחלבסקי, מנכ"ל גרופית: "יבנה היא מקום אסטרטגי עבור החברה. העיר עתידה להתפתח באופן משמעותי, עם מלאי קרקעות לשיווק ופוטנציאל התחדשות עירונית גדול ורוח גבית מצד העירייה שדוחפת את התהליכים. אני מברך את הדיירים המתאכלסים ובאופן מיוחד את הדיירים המתפנים שהאמינו בנו והלכו איתנו לאורך כל הדרך, ומודה לראש העיר, למהנדס העיר ולכל המחלקה ההנדסית בעיר שעזרו לקדם את הפרויקט".
ראש העיר יבנה, צבי גוב-ארי: "עירנו חרטה על דגלה את החזון לפיו 'לא משאירים אף אחד מאחור' וברוח זו אנו פועלים בשנים האחרונות לקידום תחום ההתחדשות העירונית. העיר צומחת ומתפתחת בקצב והתוכניות שיזמנו יוצאות אל הפועל. זוהי עיר תוססת ומתפתחת עם רמת ביקוש אדירה למגורים. הפרויקט מהווה אמצעי לשיפור רמת החיים לדיירי 'תמורה' ולדיירים החדשים ושינוי חיובי נוסף באזוריה הוותיקים של העיר. בדרך זו אנו מביאים הן לשיפור המרחב הציבורי באופן התואם את החיים במאה ה-21 והן לאיכות חיים וסביבה נעימה. נעמוד באשר הבטחנו: נוביל לפיתוח עתידי מבלי להשאיר מאחור את השכונות הוותיקות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה