נדל"ן ותשתיות

כלל ומגדל יעמידו הלוואת ענק לברקת לפרויקט כיכר המדינה

חברות הביטוח מסתערות על שוק הנדל״ן והפעם אלה כלל ביטוח ומגדל שיעמידו 1.7 מיליארד שקלים למימון הבניה בכיכר המדינה, מהפרויקטים הנחשקים בישראל. חברת ברקת אמורה להעמיד מימון של 2.05 מיליארד שקלים לטובת הפרויקט 
ניצן כהן |  1
עדי גזית (צילום גדי סיירה)
חברות הביטוח מסתערות על שוק הנדל״ן, שעד כה נשלט על ידי המערכת הבנקאית, זו מגיעה לקצה גבול היכולת שלה להיחשף לענף הלוהט הזה ולוואקום הזה נשאבות ברצון רב חברות הביטוח. אחד הפרויקטים הנחשקים בישראל הוא פרויקט כיכר המדינה. פעם כיכר והיום אתר בניה שכולל 3 מגדלי ענק עם 450 דירות.
חברת ברקת שאמורה להעמיד מימון של 2.05 מיליארד שקל לטובת הפרויקט, סגרה על מימון של 1.7 מיליארד שקל כליווי עם מגדל וכלל ביטוח. נזכיר שתיק ההשקעות של כלל ביטוח הוא אחד התיקים המרשימים בעולם ניהול הכסף הציבורי בישראל ומאחר והבורסות מקרטעות הרי שיש צורך בהשקעות אלטרנטיביות משמעותיות וליווי פרויקטים נדל״ניים גדולים הוא יעד משמעותי לכסף הזה.
 
נזכיר דבר נוסף. מאחר והמערכת הבנקאית חשופה עד לשד עצמותיה לענף הנדל״ן ובאופן עקרוני תוואי הריביות עולה, הרי שחברות הביטוח מקבלות השקעה בטוחה יחסית בריבית גבוהה יחסית ומכאן העסקאות הגדולות האלה.
 
עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "זהו פרויקט דגל עבור החברה והתעשיה כולה. אנו שמחים על הבעת האמון המשמעותית שקיבלה ברקת מחברות הביטוח המובילות כלל ומגדל, ורואים בכך אבן דרך חשובה במסגרת התהליך לקידום הסכם המימון לפרויקט כיכר המדינה, שהינו פרויקט מורכב ואדיר מימדים. נמשיך בקידום והאצת היקפי הפעילות של החברה, עם מימון פרויקטים מגוונים ברחבי הארץ והגדלת תיק האשראי של ברקת הן לקבוצות בעלי קרקע, ליווי יזמים, והלוואות גישור".
 
ברקת עדכנה בדו"חותיה האחרונים, כי תיק ההלוואות שלה, נכון ל-14.3.2022, עומד על כ-360 מיליון שקל, לעומת כ-276 מיליון שקל בסוף 2020. במקביל, הגדילה החברה את מסגרות האשראי שלה, המשמשות כמקור מרכזי להעמדת מימון ללקוחותיה, לסך כולל של כ- 770 מיליון שקל. בנוסף דיווחה על הכנסות מראש (שטרם הוכרו) בסך של כ-13.5 מיליון שקל לעומת כ-8 מיליון שקל ב-2020. ברקת בשליטת רוני בירם, יו"ר החברה, גיל דויטש, ועדי גזית, מנכ"ל החברה, מתמקדת בליווי בניה ליזמים לפי חוק מכר, לקבוצות רכישה ובעלי קרקע, והלוואות גישור. 
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, מסר: העמדת מסגרת המימון  בסך 850 מש"ח על ידי מגדל לחברת ברקת בפרויקט כיכר המדינה, מהווה עבור מגדל גישה לתחומי מימון נוספים, התורמים לגיוון תיק האשראי, כגון מימון קבוצות רכישה, באמצעות חברות חוץ בנקאיות מתמחות. המימון שהעמידה מגדל לחברת ברקת ישמש  להעמדת הלוואות לחברי קבוצת הרכישה כנגד שעבוד זכויותיהם בפרויקט. אנו נמשיך בבניית שיתופי פעולה נוספים בתחומי המשכנתאות, מימון אשראי צרכני ומימון עסקים קטנים ובינוניים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי סוף סוף יתחילו לזוז שם
    שכנה קרובה 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בור שתקוע באמצע החיים שלנו. יכולנו ליהנות מהכיכר עוד שנתיים עד שיתחילו בנייה. סוף מעשה במחשבה תחילה!!
    סגור