נדל"ן ותשתיות

החוק שיגרום לשכנים לריב? זה מה שתוכלו לעשות בבניין שלכם

אושר לקריאה ראשונה בוועדת הפנים: בעל דירה בבניין מגורים רשאי, ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים, להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים ללא חילול שבת
מערכת ice | 
דירות באזור תל אביב (צילום unsplash)
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ וליד טאהא, אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, על פיה יוכל בעל דירה להתקין על חשבונו וללא הסכמה של בעלי הדירות האחרים, מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים בלא חילול שבת.
הצעת החוק מפרטת את התנאים להתקנת המנגנון כגון מסירת הודעה מוקדמת לא יאוחר מ-30 ימים לפני מועד ביצוע התקנת המנגנון לנציגות הבית המשותף ולכל בעלי הדירות, וכן מתן התחייבות מצד המתקין להשיב את המצב לקדמותו ולשאת בהוצאות הכרוכות בכך אם לא יהיה עוד צורך במנגנון. בישיבה השתתפו נציגי רשות המים, תאגידי המים והביוב, משרד המשפטים, כבאות והצלה ועוד.
 
מרשות המים נמסר בדיון כי לרשות אין מידע על המנגנון הספציפי שעליו מדובר וכי הם לא מודעים להשפעה שיש להתקנתו על המערכות הפנימיות. "נוכל להתייחס לנושא לאחר בדיקה ובהמשך תהליך החקיקה", אמרה עו"ד תהל ברנדס, סגנית ליועמ"שית הרשות. 
לדברי סמי ישראלי, מהאגודה לתרבות הדיור, "צריך להבין שלא צריך לפגוע בזכויות קנייניות של בעל דירה דתי שצריך ליהנות כמו כולם מהמים ולא לחלל את השבת. אם לא נותנים לו את האפשרות הזאת פוגעים למעשה בזכות הקניינית שלו".  
לדברי יוזם החוק, ח"כ יעקב אשר, הצעת החוק תעבור שינויים נוספים בהכנה לקריאה השנייה והשלישית וסביר להניח שעד למועד זה המנגנון המוצע יהפוך למוכר יותר לגורמים שרלוונטיים לחקיקה. "הצעת החוק מתייחסת לבניינים קיימים ולא לבניינים חדשים. מבחינה הלכתית יש חשש גדול לחילול שבת כי ברגע שפותחים את הברז מפעילים את המשאבה. מדובר בחוק חשוב שיגן על זכויותיהם של שומרי השבת ויאפשר ליהודים דתיים ומסורתיים להתגורר בכל מקום מבלי לחשוש לפגיעה באמונתם ובאורחות חייהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה