נדל"ן ותשתיות

צעד נוסף אל עבר פינוי התחנה המרכזית החדשה בת"א

בעקבות עתירת ארגונים אזרחים וסייעת "אנחנו העיר", משרד התחבורה ועיריית תל אביב חתמו על הסכם עקרונות בנוגע לפינוי התחנה עד שנת 2023
מערכת ice |  1
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
בעקבות המאבק הציבורי, והעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח, וחברי מועצת העיר מסיעת "אנחנו העיר", מטה המאבק לפינוי התחנה ומגמה ירוקה, משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו חתמו על הסכם עקרונות במסגרתו עד לשנת 2023 תפונה 50% מהתחבורה הציבורית בתחנה המרכזית החדשה. כמו כן משרד התחבורה הצהיר בדיון בבית המשפט כי הוא מקדם בוועדה לתשתיות לאומיות תכנית לפינוי התחנה עד 2026.
 
עם-זאת, בדיון שהתקיים בבית המשפט לעניינים מנהליים, התברר כי בין העירייה למשרד התחבורה לא נחתם עדיין הסכם לשלב ב' של פינוי התחנה. עורכי הדין שייצגו את העירייה בדיון אף אמרו כי בעירייה לא התקבלה לעת עתה החלטה לפנות באופן מלא את התחנה, וכי פינוי שכזה. לצד זאת נציג העירייה אמר שהעירייה התחייבה לא להתנגד לתכנית שהגיש משרד התחבורה.
 
העותרים מסרו כי לאור ההישג על ההחלטה לפינוי שלב א' של התחנה הוחלט למחוק את העתירה. יחד עם זאת, העותרים מסרו כי ככל שלא תרשם התקדמות בחודשים הקרובים לחתימה על הסכם נוסף, לפינוי מלא של התחנה, תישקל הגשת עתירה חדשה לבג"ץ נגד משרד התחבורה והעירייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאו מעברים
    ישראל 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למתחם שדה דב במקום שדה התעופה
    סגור