נדל"ן ותשתיות

מייסד WeWork אדם נוימן חושף פרטים על פרויקט הנדל"ן השאפתני

היזם שעלה וירד מתכנן בשנה הקרובה לצאת לדרך עם מיזם נדל"ן מהפכני חדש, והפעם שוק הדירות להשכרה. מה מתכנן איש העסקים לשפר בחייהם של שוכרי הדירות וכיצד?
מערכת ice | 
אדם נוימן (צילום יוטיוב TechCrunch)
מאז שהודיע מייסד WeWork, אדם נוימן, שהוא משיק חברת נדל"ן בשם Flow בשנה שעברה, אנשים תהו מה בדיוק נועד המיזם החדש לעשות.
אתמול (שלישי), קרן ההון-סיכון אנדריסן הורוביץ, שהיא אחת התומכות של נוימן, פרסמה סרטון מפאנל ועידה בנובמבר שבו מייסד WeWork שיתף כמה פרטים על Flow, שלדבריו ייצור "חוויה מוגברת לדייר".
נוימן הסביר שהסטארט-אפ החדש שלו יגרום לשוכרים "להרגיש בעלות" על הדירות שלהם, אם כי הוא הודה ש"המילה בעלות היא מילה מאוד מסובכת".
נוימן הדגים את השירותים ברעיון הבעלות שלו. "אם אתה בבניין דירות, ואתה שוכר, והשירותים שלך נסתמים, אתה מתקשר לשרברב", אמר. לעומת זאת, "אם אתה בדירה שלך, וקנית אותה ואתה הבעלים שלה והשירותים שלך נסתמים, אתה לוקח את הפומפה". עבור נוימן, דירה משלך פירושו "להרגיש כאילו יש לך משהו בבעלותך".
נוימן אמר כי Flow רוצה ליצור הון עצמי לשוכרים, ו"למצוא דרך לחלוק, עם התושב, חלק מהערך שהם יוצרים". המנגנון הזה, שנוימן לא תיאר בפירוט, יהיה אחד מארבעת עמודי התווך של Flow, לצד חברת ניהול נכסים, קרן נדל"ן וזרוע המספקת שירותים פיננסיים.
 
לנוימן הצטרף בפאנל מייסד אנדרסין הורוביץ, מארק אנדריסן. בפוסט באוגוסט האחרון כתבה אנדריסן כי ארה"ב נמצאת במשבר דיור, בין בעלים פוטנציאליים שנלחצים ממחירי הדיור הגבוהים לבין שוכרים שנפגעו מ"החוויה חסרת הנשמה" של שכירות.
"כמעט שום היבט של שוק הדיור המודרני אינו מוכן לשינויים האלה", כתב אנדריסן, ותיאר את Flow כ"התמקדות ישירה בדיוק בבעיה הזו". הפוסט אינו מפרט את המודל העסקי הפוטנציאלי של Flow.
נוימן הדהד את הערותיו של אנדריסן בנובמבר, והתלונן כי בנייני דירות רבים אינם מטפחים תחושת קהילה, למרות שהם מציעים שירותים קהילתיים רבים. "גם כשאנשים גרים באותו בניין, הם לא מדברים אחד עם השני במעלית", אמר. "כשהייתי אומר שלום לאנשים במעלית, אנשים חשבו שאני מוזר, וחשבתי שזה מוזר שאתה לא אומר שלום", המשיך. "לא היית רוצה לדעת מי גר שם?"
על פי הדיווחים, אנדריסן הורוביץ השקיעה 350 מיליון דולר ב-Flow בשנה שעברה, שהעריכה את הסטארט-אפ במיליארד דולר.
לפי אתר החברה, Flow מתוכננת להשקה ב-2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה