מדדים ומחקרים

סקר הניקיון לקראת פסח: כ-80% אחראים לבצע את מטלות הבית בעצמם

סקר חדש חושף את הרגלי הניקיון של הישראלים: שליש ממבצעי עבודות הבית שונאים לנקות חלונות ולמרות תחושת סיום קורונה 35% מהישראלים מנקים את הבית יותר מאז פרצה המגפה
כפיר אדר | 
ניקיון (צילום יחצ ניקול)
סקר חדש שנערך לקראת פסח ע"י מכון רושינק עבור המותג המוביל לניקוי הבית ניקול, מבית קימברלי קלארק, בדק את הרגלי הניקיון של הישראלים במהלך השנה, לקראת חג הפסח ובתקופת הקורונה.
הנתונים מפתיעים: כמעט 80% אחראים על ביצוע מטלות הבית בעצמם או חולקים את המטלות עם בני הזוג ורק 5% משתמשים בשירותי עוזרת או חברות ניקוי. כ-50% מהישראלים מנקים את הבית לפחות פעם בשבוע ו-60% מהישראלים ינקו את הבית באופן יסודי לקראת פסח, כאשר מטלת הניקיון הכי שנואה על הישראלים  - כשליש מהם - היא ניקוי חלונות. ואיך הקורונה השפיעה על ניקיון הבית? 35% מהישראלים מנקים את הבית יותר מאז פרצה המגפה, ו-43% הגבירו את השימוש במוצרים אנטי בקטריאליים.
 
79% מהישראלים אחראים בעצמם על מטלות הניקיון בביתם
הסקר בחן את הרגלי ניקיון הבית בקרב הישראלים ומצא כי, למרות הדעה הרווחת שאורח החיים המודרני והשוחק מאלץ אותנו לחלוק במטלות הבית, 79% מהישראלים אחראים על מטלות הניקיון בביתם, כאשר מתוכם 43% מבצעים את המטלות לבד ו 36% עושים את מטלות הבית יחד עם בן או בת הזוג. 10% מהנשאלים דיווחו שרק בן/ בת הזוג עושים את מטלות הבית והנתון המפתיע הוא, שרק 5% מהנשאלים משתמשים בשירותי ניקוי חיצוניים. 
כ-13% מהישראלים (כל בית שישי בישראל) מנקים את הבית לפחות פעם ביום, 19% מהנשאלים מנקים את הבית בין פעמיים לשלש בשבוע, 48% מנקים את הבית פעם בשבוע, 14% פעם בשבועיים ו-5% מהנשאלים מנקים את הבית פעם בחודש.
39% חושבים שהמטבח צריך להיות אחד האזורים הכי נקיים בבית. 28% הצביעו על חדר השירותים והאמבטיה כאחד האזורים שאמורים להיות הכי נקיים בבית, 17% אמרו שחשוב שהסלון יהיה החלל הכי נקי ואחוז אחד בלבד אמר כי חדר הילדים אמור להיות האזור הנקי ביותר.
אנחנו שקופים: 29% מהישראלים שונאים לנקות חלונות
29% מהנשאלים בסקר אמרו שניקוי חלונות הוא המטלה הכי שנואה עליהם בבית, 15% מתעבים לנקות שירותים ואמבטיה, 14% מהנשאלים לא אוהבים לנקות אבק, 13% שנואים לנקות את הכיריים והתנור, 11% מהנשאלים שונאים לשטוף כלים ו-11% מהישראלים שונאים לשטוף את הרצפה.
 
מסימני שנת הקורונה: 35% מהישראלים מנקים את הבית יותר מאז פרצה המגפה
נתוני הסקר מצביעים עוד כי, 35% מהישראלים הגבירו בתקופת הקורונה את תדירות ניקיון הבית, 48% מהנשאלים דיווחו כי הם מנקים את הבית באופן די דומה לשנה שעברה ו-15% הפחיתו בתקופת הקורונה בתדירות ניקיון הבית. 
מוכרחים להמשיך לחטא: 43% הגבירו את השימוש במוצרים אנטי בקטריאליים
המודעות בתקופת הקורונה לחיידקים ווירוסים הנמצאים בבית ובחוץ, הייתה גורם מרכזי בפיתוח מוצרים אנטי בקטריאליים לניקוי הבית וחשפה את הצרכן הישראלי לצורך בהם, יותר מתמיד. הסקר חשף כי כ 43% מהנשאלים הגבירו בתקופת הקורונה, את השימוש במוצרי ניקיון אנטיבקטריאליים, 46% משתמשים במוצרי ניקיון אנטיבקטריאליים באופן די דומה לשנה שעברה.
אביב הגיע, ניקיון פסח בא: 60% מהישראלים ינקו את הבית באופן יסודי לקראת החג
האביב שמתקרב וחג הפסח המתלווה אליו, מעלים את רמת כוננות ניקיון הבית בקרב ישראלים רבים. כ- 60% מהנשאלים מדווחים שבפסח הקרוב הם ינקו את הבית באופן יסודי, 7% לא ינקו השנה את הבית  באופן יסודי לקראת הפסח, למרות שבשנים הקודמות כן הקפידו ו 26% מהנשאלים אמרו כי, כמו בכל שנה גם השנה הם לא ינקו את הבית לפסח באופן יסודי.
 
"נתוני הסקר שלנו מצביעים כי לישראלים מודעות גדולה לניקוי הבית במשך כל השנה. עוד עולה מהסקר, ששנת הקורונה הגבירה את המודעות שלנו להיגיינה אישית ולניקיון הבית היות וראינו ש 35% מהישראלים הגדילו בתקופת הקורונה את ההשקעה בניקיון הבית. בנוסף, הצורך לחטא יותר, בא לידי ביטוי בכך ש 43% הגדילו רכישה של מוצרי ניקיון אנטי בקטריאליים. נתון זה הוא בדיוק הסיבה לכך שצוות הפיתוח של ניקול ממשיך לפתח מוצרים אנטי בקטריאליים לניקוי וחיטוי הבית כמו מטליות לחות, כריות יפניות, מטליות מיקרופייבר וגם עזרים לחיטוי הסביבה מחוץ לבית", מסבירה ענת בללי, מנהלת השיווק של מותג הניקיון ניקול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה