מדדים ומחקרים

האבטלה צנחה דרמטית? "הנתונים הם פיקציה, רק מספרים באקסל"

הלמ"ס פרסם את נתוני האבטלה לחצי הראשון של נובמבר ודווח על ירידה ל-5.2% בלבד לעומת 6% במחצית השנייה של אוקטובר, אבל בפורום העצמאיים תוקפים: "אנחנו דורשים לפרסם את המספר האמיתי של המובטלים הכולל גם את בעלי העסקים הקטנים שלא שבו לפעילות ונותרו ללא תעסוקה וללא פרנסה"
כפיר אדר | 
שיעור התעסוקה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, unsplash)

על פי נתוני האבטלה שפורסמו היום (שני) בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית הראשונה של נובמבר 2021 לעומת המחצית השנייה של אוקטובר 2021, בקרב בני 15 ומעלה, נרשמה ירידה של כמעט 1% שלם בכמות המובטלים.

אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה ירד ל-4.7% מ-5.6% במחצית השנייה של אוקטובר 2021. אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה והבלתי מועסקים צנח ל-5.2% ל-6.0% במחצית השנייה של אוקטובר 2021.
אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020, המועסקים הנעדרים זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה והבלתי מועסקים ירד ל-6.7% מ-7.3% במחצית השנייה של אוקטובר 2021. שיעור תעסוקה לא כולל נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות בקורונה עלה 61.8% מ-59.6% במחצית השנייה של אוקטובר 2021.
פורום העצמאים מבית ההסתדרות תקף את הנתונים: "נתוני האבטלה ה’נמוכים’ הם פיקציה. דורשים לפרסם את המספר האמיתי של המובטלים הכולל גם את בעלי העסקים הקטנים שלא שבו לפעילות ונותרו ללא תעסוקה וללא פרנסה. על הממשלה לחוקקק לא היום - אתמול - חוק שיביא לרשת ביטחון לעצמאים הכולל דמי אבטלה".
שי גל, ראש תחום כנסת וממשלה בפורום העצמאים מבית ההסתדרות הסביר: "הממשלה לא סופרת את העצמאים, תרתי משמע. נתוני האבטלה ‘הנמוכים’ בהם מתהדרים הם פיקציה. לא יותר ממספרים בדו”חות אקסל. ההתהדרות בהם היא עלבון לאינטיליגנציה של הציבור, שכן לא כוללם את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שנאלצו לסגור בעת ההגבלות וחלקם לא התאוששו  ולא שבו לפעילות"
 



גל הוסיף: "במקום לעזור לבעלי העסקים שקרסו, דורשים מהם להשיב מענקים - גם אם לא חזרו לפעילות. לפני כחודש הכנסת העבירה בקריאה טרומית חוקים לדמי אבטלה לעצמאים אך החוקים נותרו אות מתה. אנחנו דורשים לפרסם את המספר האמיתי של המובטלים הכולל גם את בעלי העסקים הקטנים שלא שבו לפעילות ונותרו ללא תעסוקה וללא פרנסה, אך לא מסתפקים בפרסום המספר. חייבים לחוקק חוק שיביא לרשת ביטחון לעצמאים הכולל דמי אבטלה - לא היום, אתמול".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה