מדדים ומחקרים

כמה הרוויח מי שהאמין בעמוס לוזון לפני שש שנים?

איש העסקים עמוס לוזון רכש ב-2016 מגזית גלוב את א. דורי בנייה ב-10 מיליון שקלים בלבד, כיום החברה שווה 813 מיליון שקל כחמישית מגזית גלוב. כמה הרוויח מי שהאמין בו לפני שש שנים? 
מערכת ice |  1
עמוס לוזון (צילום יוטיוב/הוט, פלאש90/נתי שוחת)
לפני שש שנים, איש העסקים עמוס לוזון, רכשה בעשרה מיליון שקלים את קבוצת א. דורי מחברת הנדל"ן המניב, גזית גלוב. נדמה היה כי מדובר בעסקה חלומית עבור לוזון בשל הסכום הנמוך יחסית בה רכש את החברה. 
לפי פרסום באתר "גלובס", המכירה הבהולה של מניות השליטה נעשתה לאחר הסתבכות של חברת הבת "דורי בנייה" במה שכינו ככאוס פיננסי והפסדי ענק שגזית גלוב רצו להתרחק מהן וזו הייתה הסיבה לרכישה.  עוד הוסיפו כי גזית גלוב נאלצה להפרחש  להפסדים של חברת מאות מיליוני שקלים שהזרימה בכדי לייצב את העסקים שלה. 
 
מה קרה למניה? תחת בעל הבית החדש, מניית א. דורי, שהפכה למניית קבוצת עמוס לוזון התפוצצה וזינקה בשש השנים האחרונות ב-1,500%,  שווי החברה נסק ללמעלה מ-800 מיליון שקל ושווי החזקותיו של לוזון כ-71% מהחברה מתקרב ל-600 מיליון שקל. וכך לפי הדיווח ב"גלובס", השווי עבר את בעל השליטה של גזית גלוב, חיים כצמן, ששווי החזקותיו עומד על פחות מחצי מיליארד ושווי קבוצת עמוס לוזון שווה לחמישית מגזית גלוב (4.2 מיליארד שקל), גזית גלוב עשתה תשואה של 15% בלבד בשש השנים האחרונות.
בעת הרכישה ב-14 בינואר 2016, מניית קבוצת לוזון הייתה בשיעור של 8.90 אג' למנייה ואילו היום המנייה של  לוזון נמכרת בשער של כ-220 אג' למנייה, כאמור, לוזון קנה את החברה ב-10 מיליון שקל וכיום החברה שווה כ-813 מיליון שקלים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוזון קנה את מכבי פת ב10 מיליון והיום היא שוה שקל (ל"ת)
    מאיר 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור