מדדים ומחקרים

נמצאה התרופה לסרטן? כל החולים שהשתתפו בניסוי החלימו

בדרך למחקר פורץ דרך שימצא את התרופה לסרטן: במחקר קליני קטן נבחנה תרופה חדשה לסרטן, ובאופן חריג למדי - כל 12 החולים שהשתתפו בניסוי החלימו. אז איך זה עובד?
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
התשובה לסרטן תגיע מכאן? במחקר קליני קטן נבחנה תרופה חדשה לסרטן. באופן חריג למדי - כל 12 החולים שהשתתפו בניסוי החלימו. הנבדקים היו חולי סרטן מעי גס מתקדם, אך מקומי, שלא התפשט לאיברים אחרים.
המחקר בחן את התרופה 'dostarlimab', שהראתה תוצאות מבטיחות אצל חולים עם סרטן גרורתי. החולים נטלו את התרופה במשך שישה חודשים ולאחר מכן אמורים היו לעבור את הטיפול הרפואי המקובל, הכולל כימותרפיה, הקרנות וניתוח.
 
לטיפולים הללו ישנן תופעות לוואי קשות, כשחלקן ארוכות טווח. בתום הניסוי, וגם אחרי מעקב של חצי שנה ויותר, המטופלים לא נזקקו לטיפול נוסף וכל הבדיקות הראו שהסרטן נעלם מגופם.
אז איך זה עובד בעצם? התרופה פועלת על ידי עיכוב הפעילות של חלבון המדכא את פעילות מערכת החיסון נגד הגידול עצמו. עיכובו של הגידול מאפשר למערכת החיסון של החולים לזהות את הגידולים ולפעול נגדם. 
 
עושה רושם שלמחקר יש משמעות רפואית רבה, אבל לפני שיהיה אפשר לקבוע שהטיפול אכן מוביל לריפוי מלא מהסרטן, ישנו צורך לחזור על הניסוי שוב, הפעם עם קבוצה גדולה יותר של נבדקים, לחקור את משך ההשפעה של התרופה עליהם ולשלול תופעות ארוכות טווח על הגוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה