מדדים ומחקרים

רבע מהצעירים בהולנד מאמינים: השואה היא מיתוס

נתונים מדאיגים עולים מסקר ועידת התביעות שבוצע השנה בהולנד. כרבע מבני דור ה-Z מאמינים שהשואה היא מיתוס וגם בקרב המבוגרים יותר המספרים לא מעודדים
מערכת ice | 
יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
כמעט רבע מבני דור ה-Z בהולנד מאמינים שהשואה היא מיתוס, כך עלה מסקר שנערך על ידי ועידת התביעות בהולנד. ממצאי הסקר מצביעים על העדר ידע בסיסי, כולל הקשר של הולנד עצמה להיסטוריה של השואה לצד נתונים מדאיגים בנוגע להכחשת השואה.
הסקר, שנערך השנה בהולנד, בוחן ידע ומודעות בנושא השואה ובו נמצא כי מספר המבוגרים ההולנדים המאמינים שהשואה היא מיתוס היה גבוה יותר מכל מדינה שנסקרה בעבר. 12% מכלל הנשאלים סבורים שהשואה היא מיתוס או שמספר ההרוגים שנאמר שנרצחו בשואה היה מוגזם מאוד, בעוד ש-9% אינם בטוחים. המספרים הללו גבוהים יותר בפילוח בני דור ה-Z, שבהם כמעט רבע (23%) מאמינים שהשואה היא מיתוס שמספר ההרוגים היהודים היה מוגזם מאוד, בעוד ש-12 אחוז אינם בטוחים.
 
נתון נוסף ומדאיג שעולה בסקר מציג 22% מבני דור ה-Z ההולנדים חושבים שזה מקובל שאדם יתמוך בעמדות נאו-נאציות, בהשוואה לכלל האוכלוסייה – 12%. עוד עולה בסקר כי רוב (54%) ההולנדים לא יודעים ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה ומספר אף גבוה יותר של בני דור ה-Z (59%) לא יודעים זאת. יתרה מכך, 37% מבני דור ה-Z ההולנדים חושבים ששני מיליון יהודים או פחות.
גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות, אמר: "אחת המגמות המטרידות ביותר שאנחנו ממשיכים לראות בסקרים האלו היא העלייה במספר האנשים שמאמינים שהשואה היא מיתוס או שמספר היהודים שנרצחו מוגזם. המספרים הכוללים בנוגע להכחשת ועיוות השואה גבוהים יותר בהשוואה למדינות אחרות בהן נערך הסקר. זהו לעג לאלה שאיבדו את המשפחות שלה בשואה. בנימה אופטימית, סקר זה, בדומה לסקרים האחרים שביצענו, מוכיח שיש רצון רב בשיפור לימודי זיכרון השואה בבתי ספר ברחבי העולם. שני שליש (66%) מהעונים ההולנדים חושבים שלימודי זיכרון השואה צריכים להיות חובה בבתי ספר. 77% מהמגיבים מאמינים שישנה חשיבות בלימודי זיכרון השואה, בין היתר כדי שדבר כזה לא יקרה שוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה