מדדים ומחקרים

"מאוד מרווח": הערים המובילות בבניית דירות גדולות

על פי נתוני הלמ"ס, חלה עלייה בהתחלות הבנייה של דירות 4 חדרים, כאשר הראש הרישמה עומדת אשקלון עם 2,048 דירות 
מערכת ice | 
פרויקט בנייה במרכז הארץ (צילום ליטל גואלמן)
נתונים שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מראים כי בשנה שחלפה חל גידול בהתחלות הבנייה של דירות 4 חדרים.
על פי הנתונים, שערכה השמאית והמשפטנית נחמה בוגין, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, עולה כי מתוך כלל התחלות הבנייה של דירות חדשות ב-2022, שיעור הדירות בנות 4 חדרים עמד על כ-42.6%. לשם השוואה, בשנת 2021 עמד הנתון על 40.4%, בשנת 2020 על 39.9% ובשנת 2019 על 35.8%.
 
בחלוקה לערים, במקום הראשון נמצאת אשקלון עם 2,048 דירות בנות 4 חדרים שהחלה בנייתן בשנה שחלפה. במקום השני נמצאת העיר תל אביב-יפו עם 1,910 דירות בנות 4 חדרים שהחלה בנייתן. אחריה העיר ירושלים עם 1,860 דירות, ובית שמש ונתניה סוגרת את רשימת החמישייה הראשונה עם 1,558 דירות ו-1,384 דירות בהתאמה.
עינב כהן, סמנכ"לית שיווק בחברת אפי הקפיטל הבונה באשקלון, מסבירה מדוע העיר הדרומית ניצבת במקום הראשון ברשימה. "בשנתיים האחרונות אשקלון עוברת הליכי פיתוח משמעותיים עם הקמת שכונות חדשות, תשתיות, מרכזי מסחר, תעסוקה ועוד", היא אומרת. "חלק ניכר מהפרויקטים בעיר, ובייחוד בשכונת עיר היין הנבנית כיום, מקודמים כחלק מתוכניות ממשלתיות - ולכן גם ההובלה של העיר בקטגוריה לא מפתיעה. השילוב של כלל הגורמים, לצד מחירי הדירות הנמוכים יחסית, הובילו לביקושים רבים מצד זוגות צעירים, משפרי דיור ואף מצמצמי דיור. הביקושים שנוצרו הובילו למצב שבו גם דירות או פרויקטים בשוק החופשי התייקרו בצורה משמעותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה