ויראלי

יוטיוב מחקה סרטון ויראלי בן 14 – וזה ההסבר שלה למהלך

אחד הסרטונים הוויראליים הראשונים באתר הווידאו הגדול בעולם הוסר ללא התתראה מסיבה משונה – וכשהיוצר ניסה לדבר עם יוטיוב הוא קיבל תשובות מוזרות, עד הסוף ההזוי והמרתיח
יאיר מור | 
יוטיוב (צילום pixabay)
יוטיוב הסירה שלשום – ולבסוף החזירה – את אחד הסרטונים הוויראליים הוותיקים ביותר בה, כך מדווח אתר Motherboard מקבוצת Vice. הסרטון המדובר מוכר תחת הכותרת "אני לא מאמין שעשית את זה" ("I can’t believe you’ve done this"). הוא הועלה על ידי פול ווידון ב-2007. בסרטון הוא נראה מדבר למצלמה במסך מספר שניות לפני שחבר שפניו לא נראות בבירור בתמונה מחטיף לו אגרוף בפנים.
הסרטון צבר מאז יותר מ-12 מיליון צפיות, עד שהוסר ביום שלישי, ויוצרו אף עשה ממנו סוג של קריירה - למשל כאשר הצטלם בהפגנה למען הסביבה עם השלט "אני לא מאמין שעשיתם את זה לכדור הארץ" וכאשר הופיע בסרטון תחת הכותרת "אני לא מאמין שאנחנו עושים את הסרטון הזה".
ווידון סיפר ל-Motherboad: "קיבלתי מייל מיוטיוב, שיידע אותי בכך שהסרטון הוסר מכיוון שהוא הפר את מדיניות 'התוכן האלים או הבוטה' שלהם, מה שנראה מטורף אחרי כל כך הרבה זמן. אולי הייתי מבין אם זה היה סרטון חדש – אבל הוא נמצא ביוטיוב יותר מעשור. בשלב הזה הייתם מצפים שהם (לכל היותר) יסמנו שיש איתו בעיה ויתמודדו איתה".
ווידון סיפר בטוויטר שניסה לערער על ההחלטה, אך קיבל תשובה קצרה לפיה התוכן נבדק ואושר כי הוא אכן מפר את המדיניות. הוא ניסה לפנות ליוטיוב שוב, ולשאול את השאלה המתבקשת הבאה: אם הסרטון הוותיק מפר את המדיניות, מדוע המקור הוסר, אבל המוני שכפולים שלו עדיין זמינים לצפייה?
התשובה ההזויה של צוות יוטיוב היתה: "לא נוכל לבדוק למה סרטונים אחרים כמו שלך עדיין זמינים, מפני שאיננו יכולים לראות אותם. אתה יכול לדווח על הסרטונים הללו אם זה המקרה", לפני שהוסיפו כי "אני מאוד מצטער שאתה מרגיש כך. אנא נסה ליהנות מהיום שלך. שלום בינתיים".
 
"זה לא קשור לכך שיוטיוב מנסה לנקות את תדמיתה – מאחר שיש בה תוכן גרוע בהרבה שהם בבירור לא הולכים לעשות כלום בקשר אליו", אמר ווידון ל-Motherboard. "אני פשוט לא מסוגל להבין את כל זה – אבל יותר מכל, אני פשוט מתוסכל שכל ההעלאות-מחדש שלו מורשות להישאר ברשת ורק (המקור) שלי הוסר".
עם זאת, כפי שציינו בתחילת הכתבה, לבסוף הוחזר הסרטון – מייד לאחר שהבלוג המוכר פנה לגוגל בבקשה להסבר אודות ההסרה המוזרה. החברה החזירה במהירות את הסרטון לאוויר ומסרה לאתר כי "לאחר בחינה מחדש, החזרנו את הסרטון. בשל הכמות הגדולה של העלאות, לפעמים אנו טועים במחיקת תכנים. כשהדבר מובא לידיעתנו שסרטון הוסר בטעות, אנו פועלים במהירות להחזרתו". עתה המקור זמין שוב לצפייה:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה