ויראלי

לוקאץ' וריקלין נאבקים: איך קראו לאחד מגדולי האומה?

מו"ל גלובס ורעייתו של שמעון ריקלין העלתה תמונה של שתי בובות שהטרפו לאוסף הפרטי שלה והדבר עורר סערה וקרב המעניין: איך קראו לאברהם (יאיר) שטרן?
מערכת ice |  1
ריקלין נגד לוקאץ' (צילום פייסבוק/אלונה בר און, פלאש 90/ משה שי, אמיר לוי)
אלונה בר-און, מו"ל גלובס, רעייתו של שמעון ריקלין ואספנית בובות של גדולי האומה. הוסיפה היום (חמישי) שתי בובות לאוסף. בר-און העלתה את תמונה של הבובות לטוויטר והשוויצה ברכש החדש והדבר הוביל לוויכוח מהותי בין שמעון ריקלין לאילן לוקאץ'. הסיבה: השם של אברהם (יאיר) שטרן.
אלונה בר-און העלתה את התמונה של הבובות וכתבה: "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו! יגאל אלון ויאיר שטרן שהצטרף השבוע לסדרת הבובות של גדולי האומה". 
 
אילן לוקאץ' העיר: "לא קראו לו יאיר שטרן. קראו לו אברהם שטרן. יאיר שטרן הוא הבן שלו". שמעון ריקלין עמד לצידה של רעייתו והגיב: "שוב אתה מדבר על נושא שאין לך מושג בו? קוראים לבן שלו יאיר על שם הכינוי המחתרתי שלו שבשמו הוא נודע. אנשי המחתרות התייחסו פעמים רבות לשם המחתרתי שלהם יותר מהשם שניתן להם בעת שנולדו. לכן קוראים לבן שלו יאיר ולא אברהם". 
לוקאץ' הגיב: "נו שיט שימעק, נראה לך שאני לא מכיר את הסיפור? אבל לאיש קראו אברהם שטרן, או 'יאיר'. בטח שלא יאיר שטרן". ריקלין התבצר בעמדתו: "הנה אתה מוכיח שאתה לא מכיר. קראו לו גם קראו יאיר".
 
לוקאץ' המשיך: "אני אסביר שוב כי קשה לך הבוקר: לאברהם שטרן קראו יאיר, זה היה כינויו במחתרת הלח"י. אבל הצירוף 'יאיר שטרן' קיים רק כשם בנו, מה גם שהבן אדם ידוע מאוד (מה שגרם לטעות של אלונה). הצירוף של הכינוי ושם המשפחה האמיתי - חסר היגיון. זה כמו להגיד שאחרי בגין כיהן כראש הממשלה מיכאל שמיר".
כתב גל"צ, יניר קוזין כתב: "אברהם שטרן הידוע בכינויו 'יאיר'. אביו של יאיר שטרן וסבו של שי שטרן".
אתר ice החליט לשים סוף לסאגה הדרמטית: אברהם שטרן, מי שייסד ופיקד על הלח"י ונרצח בגיל יחסית צעיר אכן היה ידוע בשם המחתרתי "יאיר", כנהוג לאותה התקופה כאמצעי מידור בתקופת המחתרות. השם המחתרתי היה על שמו של אלעזר בן יאיר ממנהיג מי שפיק על הקנאים במצדה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו... בובה של ביבי מדבר על בובות של אלונה
    קן 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מרגש! סוף סוף תחום שהוא מבין בו.
    סגור