עסקי ספורט

אפל תשדר כדורגל – ותשלם על זה סכום עתק

ענקית הטכנולוגיה רכשה את הבלעדיות על שידורי ליגת כדורגל מהגדולות בעולם למשך עשר שנים, בעסקה שהכפילה את עלות זכויות השידור של הליגה כמעט פי שלושה
יאיר מור | 
אפל תשדר כדורגל (צילום pexels, unsplash, vecteezy)
אפל הודיעה היום (שלישי) כי החל מהשנה הבאה, היא תהפוך לבעלת הזכויות הבלעדיות לשידור ליגת הכדורגל הצפון-אמריקאית Major Leage Soccer (להלן: MLS), למשך עשור שלם – כלומר עד עונת 2032.
מדובר בהסכם במסגרתו יושק שירות סטרימינג ייעודי ל-MLS באפליקציית הזרמת הווידאו Apple TV, הזמינה במכשירי אפל (אייפון, אייפד, מק ואפל טיוי), טלוויזיות של סמסונג, LG, סוני, פנסוניק ו-TCL, סטרימרים המריצים את מערכת ההפעלה של גוגל וקונסולות פלייסטיישן ואקס-בוקס. השירות ישדר את כל המשחקים בליגה, לצד תוכניות פרשנות, סיכומים ולקטים. השידורים יהיו זמינים בכל העולם ללא מגבלה, עם פרשנות באנגלית וספרדית לכל המשחקים, וגם בצרפתית למשחקים של קבוצות קנדיות.
 
הבלעדיות והבינלאומיות של הסכם עלו לאפל ביוקר: לפי דיווח בספורטס ביזנס ג'ורנל, החברה תשלם בכל שנה לפחות 250 מיליון דולר – סכום גבוה בכ-180% מזה שמשלמות כיום הרשתות פוקס, ESPN, יוניוויז'ן ו-TSN יחד על זכויות השידור של הליגה. בסך הכל, מדובר על תשלום התחלתי של 2.5 מיליארד דולר לעשור, ולפי הדיווחים נראה כי אפל אף תחלוק עם MLS את הרווחים ממכירת המנויים לשירות הסטרימינג, כך שהליגה תרוויח אף יותר מהעסקה.
אדי קיו, סגן נשיא בכיר לשירותים באפל, מסר כי "לראשונה אי פעם בספורט, מעריצים יוכלו לגשת לכל (התוכן) מליגת ספורט מקצוענית גדולה במקום אחד. זהו חלום שמתגשם עבור מעריצי MLS, כדורגל וכל מי שאוהב ספורט. בלי פיצול, בלי תסכול – רק הגמישות שבהרשמה לשירות נוח אחד שנותן לכם את כל מה שקשור ל-MLS, בכל מקום ובכל זמן שתרצו לצפות". החברה הוסיפה כי לפחות חלק מהמשחקים יהיו זמינים חינם אין כסף, בדרך כלל עבור מנויי שירות הסטרימינג שלה, Apple TV+, שמחירו בישראל 17.90 שקל לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה