עסקי ספורט

דרמה במונדיאל: זו המחאה הגאה של נבחרת ארה"ב בקטאר

הנבחרת האמריקאית צבעה את מתחם האימונים ואת חדר ההלבשה שלה בצבעי דגל הגאווה, במחאה על היחס המדינה המארחת לקהילת הלהט"ב
מערכת ice | 
מתחם נבחרת ארהב (צילום טוייטר)
המונדיאל בקטאר ייפתח שבעה טובה ביום ראשון הקרוב עם המשחק של המארחת קטאר מול נבחרת אקוודור. אליפות העולם הזו היא אולי השנויה ביותר במחלוקת בהיסטוריה של הכדורגל. החשדות הכבדות לשחיתות סביב הזכייה של קטאר באירוח, האקלים במדינה שגרם להזזת הטורניר לחודש נובמבר - לראשונה אי פעם, מסורת הכדורגל הלא ממש קיימת במדינה המארחת, תנאים ומקרי מוות הרבים של עובדי הבניה באצטדיונים ונושא זכויות האדם, נשים וקהילת הלהט"ב בקטאר.
 
מאמנים, שחקנים, פרשנים, פוליטיקאים וסלבס רבים מחאו כנגד אירוח המונדיאל בקטאר. כעת, נבחרת ארצות הברית, שמשחקת באותו הבית עם נבחרות אנגליה, ווילס ואיראן - החליטה להביע תמיכה בקהילת הלהט"ב. כזכור, קיום יחסי מין חד מיניים - אסור על פי חוק בקטאר ודינו עונש מאסר. הנבחרת האמריקאית חשפה כי מתחם האמונים וחדר ההלבשה שלה צבועים בצבעי דגל הגאווה, במסר של תמיכה בקהילה ומחאה על היחס של הממשלה המקומית אליה.
 
"זה חשוב לנו להעלות מודעות לנושא הזה במקום כמו קטאר. אנחנו מבינים שקטאר עשתה התקדמות מסוימת ביחס שלה לקהילת הלהט"ב, אבל יש לה עוד עבודה לעשות", אמר מאמן הנבחרת גרג ברהלטר. השוער שון ג'ונסון הוסיף: "אנחנו מאמינים בשוויון זכויות ואנחנו רוצים להפיץ את המסר שלנו. דיברנו על זה בינינו והחלטנו להמשיך עם זה בקטאר. אנחנו גאים להפיץ מסרים כאלה בכל העולם". דובר נבחרת ארה"ב אמר: "בכל משחק או אירוע של נבחרת ארה"ב, גם במלון שלנו וגם במתחם האימונים שלנו יהיו מסרי תמיכה בקהילת הלהט"ב וקבלת השונה יחד עם הסמל שנצבע בצבעי הגאווה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה