עסקי ספורט

מונדיאל המחאות? גם נבחרת גרמניה מצטרפת

יומיים אחרי ששחקני נבחרת איראן עמדו בהמנון מדינתם ולא שרו כמחאה על השלטון במדינה, שחקני נבחרת גרמניה לא פוחדים למחות כנגד יחסה של פיפ"א וקטאר. לפני פתיחת המשחק נגד יפן צולמו שחקני ההרכב כשפיהם מכוסה על ידי ידם הימנית
מערכת ice | 
נבחרת גרמניה (צילום טוויטר)
נבחרת גרמניה לא מוותרת. לפני יומיים מספר נבחרות אירופאיות חזרו בהן מההחלטה לאפשר לקפטנים שלהם לענוד את סרט הקפטן אשר יהיה בצבעי דגל הגאווה ועם כיתוב "אהבה אחת" וזאת במחאה כנגד היחס של קטאר לקהילת הלהט"ב. היום (רביעי), לפני המשחק נגד יפן, במסגרת הצילום המסורתי של ההרכב הפותח כלל השחקנים כיסו את פיהם עם ידם הימנית לאות סימן השתקה.
למרות שמחאת הקפטנים נעצרה, לפחות זמנית, זוהי אינה המחאה הראשונה אותה אנחנו רואים במהלך הטורניר לפני פתיחת המשחק. כזכור, במהלך ההמנון האיראני במשחקה נגד אנגליה, שחקני הנבחרת עמדו ולא שרו את ההמנון וזאת כמחאה נגד המשטר במדינה.
 
יש לציין כי בגרמניה עדיין לא ויתרו שמנואל נוייר, הקפטן של הנבחרת, יעלה עם סרט התומך בקהילת הלהט"ב. הם כבר פנו ל-CAS (בית הדין לבוררות בספורט), בטענה כי הסנקציות המרומזות של פיפ"א אינן חוקיות וכעת מחכים לפסיקתם.
יש לציין כי נוייר הצליח להביע את מחאתו כאשר בסרט הקפטן הסטנדרטי שלו שילב את הכיתוב "ONE LOVE". "כקבוצה, אנו מברכים על כל סימן של גיוון ונגד אפליה. זה לא מובן שפיפ"א מאיימת עלינו כעת בסנקציות על ענידת סרט הזרוע, מספר שבועות לאחר שהם היו מודעים למהלך הזה", אמר שחקן הנבחרת לאון גורצקה בזעם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה