ויראלי

צפו: מחאת ההמנון של שחקני נבחרת איראן

אמיצים. צפו בשחקני נבחרת איראן מביעים את מחאתם כנגד השלטון במדינה בעמידה שקטה בעת ההמנון לפני המשחק מול אנגליה
מערכת ice | 
נבחרת איראן (צילום צילום מסך טוויטר כאן 11)
בימים האחרונים, קפטנים רבים של נבחרות המופיעות במונדיאל ובראשם הארי קיין מאנגליה, מנואל נוייר מגרמניה וגארת' בייל מווילס, איימו כי יעלו עם סרט קפטן בצבע דגל הגאווה עם הכיתוב "אהבה אחת". הדבר נעשה כמחאה על היחס של קטאר לקהילת הלהט"ב.
בפועל, שעות אחדות לפני המשחק הראשון היום (שני) של אנגליה נגד איראן התבשרנו כי המחאה לא תקרה. למה? פיפ"א אמרה שתקנוס את ההתאחדויות של כל נבחרת בה הקפטן יופיע עם הסרט ואף הקפטן יקבל כרטיס צהוב.
 
לעומתם, בעת שירת ההמונים במשחק הראשון של נבחרת איראן היום נגד אנגליה ראינו כי שחקני נבחרת איראן לא מפחדים. במחאה אמיצה ויוצאת דופן של השחקנים, במהלך ההמנון של מדינתם הם עמדו, מחובקים, וכאחד לא שרו את ההמנון.
מחאתם של השחקנים האיראניים הגיעה כחלק מ"מחאת החיג'אב" ההולכת וגוברת באיראן כנגד המשטר. כחלק מהמחאה, במהלך הלילות, מוחים מציתים סמלים שלטוניים, ובשבוע שעבר אף הייתה שביתה כללית ב-40 ערים ברחבי המדינה.
 
כזכור, המחאה הוצתה בעקבות מעצרה הקטלני של מהסא אמיני בת ה-22 בידי משטרת המוסר ותחילה קראו לביטול חוק החיג'אב, אך מאז המחאה התעצמה והתרחבה לעבר דרישה לקבל חירויות מורחבות הרבה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה