TOP 5

הסרטונים הכי נצפים ביוטיוב: מי הגיע למקום הראשון?

בכל יום נכנסים מאות מיליוני אנשים ליוטיוב כדי לראות סרטונים או לשמוע שירים. מה הסרטונים שזכו במהלך השנים לצפיות הרבות ביותר, ומה מספר הצפיות המדהים של המקום הראשון?
מערכת ice | 
יוטיוב (צילום unsplash)
יוטיוב ידע מאז הקמתו ב- 2005 המון להיטים, סרטונים ויראליים וטרנדים שצמחו משום מקום. כולנו זוכרים בשנת 2012 את השיר הקוריאני "גאנגם סטייל" שעבר בפעם הראשונה את המיליארד צפיות ושיגע את העולם שהגיב לו במאות גרסאות ופארודיות, מאז עבר כמעט עשור והלהיט הקוראיני צבר כבר יותר מ- 4.2 מיליארד צפיות, אך הוא נמצא כרגע רק במקום ה-7 בצפיות בכל הזמנים. אז מהם חמשת הסרטונים הנצפים ביותר בכל הזמנים?
5. Masha and The Bear - Recipe for disaster (Episode 17)
צפיות: 4,473,046,432
 
אמנם זה ידוע שיש המון צפיות לסדרות ושירי ילדים ביוטיוב, אבל מי חשב שבמקום החמישי, יותר משירים של ברונו מארס, מארון 5 וג'סטין ביבר, יהיה סרטון שהוא לא קליפ, לא סרטון רשמי (אם כי עותקים רשמיים של הפרק הזה קיימים ביוטיוב) ובשפה הרוסית. הסרטון הזה נקרא במקור, ללא התרגום - "Маша и Медведь (מאשה והדוב) - Маша плюс каша" והוא של סדרת הטלוויזיה הרוסית "מאשה והדוב" המבוססת באופן רופף על סיפור עממי של ילדים בעל פה.
 
כל הפרקים הועלו ליוטיוב עם הזמן, ושלושה מהם עלו על מיליארד צפיות. יש ערוץ יוטיוב רשמי - MashaMedvedTV. יש סברה שאחת הסיבות לפופולריות של התוכנית היא שהדמות מאשה לבושה בתחפושת עממית עם מטפחת ורגליה מכוסות, מה שהפך את הפרק למקובל על קהל מוסלמי, כולל במדינות מאוכלסות, כמו אינדונזיה.
4. See You Again – Wiz Khalifa ft. Charlie Puth
צפיות: 5,352,110,923
See You Again היה במקום הראשון בצפיות של YouTube מ-10 ביולי עד 4 באוגוסט 2017, והיה הסרטון שהוריד את "גאנגם סטייל" מהפסגה. אך לצערו עברו רק 25 ימים, עד ש"דספאסיטו" עשה את הפריצה שלו ועקף את "See You Again".
 
הסיבה העיקרית להצלחתו של See You Again הייתה שהוא היווה את שיר הנושא לסרט "מהיר ועצבני 7", ונכתב כמחווה לשחקן האהוב, המנוח פול ווקר. השיר בילה 12 שבועות בפסגת בילבורד 100 בארה"ב והגיע למקום הראשון במספר מדינות אחרות. הוא גם החזיק בשיא של השיר הנשמע ביותר ביום בודד ב-Spotify בארה"ב, כמו גם שיאים של הכי הרבה השמעות בשבוע ברחבי העולם ובבריטניה. בנוסף לכך, See You Again היה השיר הנמכר ביותר בעולם ב-2015.  
3. Shape of You – Ed Sheeran
צפיות: 5,553,075,272 
שנת 2017 הייתה מוצלחת מאוד מבחינת אד שירן. לא משנה לאן הלכת, תמיד היה נשמע ברקע שמתנגן שיר שלו. הוא אפילו ביצע תפקיד אורח בפרק של "משחקי הכס". הוא הוציא את Shape of You בדיגיטל ב-6 בינואר 2017, וכלל אותו כחלק מאלבום האולפן השלישי שלו.  
השיר הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים של 44 מדינות. הוא עמד בראש 100 הסינגלים החמים של סוף השנה של בילבורד של 2017. הוא היה מועמד להופעת סולו הפופ הטובה ביותר בטקס פרסי הגראמי השנתי ה-60. ואם כל זה לא מספיק, הוא זכה בתואר הנדיר "שיר העשור של גלגלצ".
2. Despacito – Luis Fonsi ft. Daddy Yankee
צפיות: 7,659,314,872
עלייתו של Despacito לראש הרשימה הזו בשנת 2017, מדגימה שתי נקודות חיוניות לגבי YouTube. ראשית, זה מראה שהפופולריות של YouTube הולכת ולא מפסיקה לגדול. כי לאחר שהייתה תקופה שאף אחד לא חשב שמישהו יעקוף את גנגנאם סטייל, הגיע הלהיט הלטיני. זה גם מדגים כיצד יוטיוב היא כיום תופעה עולמית, שהרי דספאסיטו הוא שיר בשפה הספרדית, ומושר על ידי זמרים פורטו-ריקנים. הקליפ מציג את שני האמנים מבצעים את השיר בשכונת לה פרלה בסן חואן העתיקה, פורטו ריקו.
 
השיר הגיע לראש המצעדים של 47 מדינות ונכנס לטופ 10 בעשר אחרות. זה היה השיר הראשון שהגיע למקום הראשון ב-Billboard 100 בספרדית מזה 20 שנה. מעניין שג'סטין ביבר הוציא גרסת רמיקס כמה חודשים לאחר מכן, שם שר כמה שורות באנגלית. למרות שזה כנראה עזר לביצועי YouTube של המקור, הוא לא עקף אותו או נכנס למצעד הנצפים ביותר של YouTube. דספאסיטו הפך לסרטון הראשון ביוטיוב שעבר את השלוש והארבע מיליארד צפיות.  
1. Baby Shark Dance – Pinkfong Kids' Songs & Stories
צפיות: 9,823,250,665
תחשבו על כל הפעמים שרקדתם לצלילי דספאסיטו ביוטיוב או שעברתם ברחוב ושמעתם אותו. מסתבר שזה אפילו לא מתקרב לפעמים שילדים רקדו לצלילי "בייבי שארק". השיר הוא שיר ילדים עממי שלא ידוע בדיוק מה מקורו, והסרטון הזה הוא גרסה קוריאנית שלו (אך עם המילים המקוריות באנגלית).
 
גרסה זו של השיר עוררה שיגעון לילדים ברחבי העולם, והסרטון מכונה לפעמים Baby Shark Challenge, ואולי הוא עומד בראש הרשימה גם בזכות הורים שרוצים להעסיק את הילדים שלהם באתגר חמוד עם שיר שנדבק למוח. השיר הזה ידוע גם כנוראי להאזנה יותר מפעם אחת עד שביולי 2019, פקידים בווסט פאלם ביץ', פלורידה, השמיעו אותו בלופים לאורך כל הלילה מחוץ לביתן אגם ווטרפרונט כדי להרתיע נוודים תועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה