TOP 5

חמישה דברים שלא ידעתם על אראל סג"ל

הוא היה גם חילוני ושמאלני, וגם דתי וימני. כתב בחמישה עיתונים שונים, ניצל מפיגוע בנס, וחטף מכות מכוהן הצמחונות. בין לבין הוא חובב שירה וספרות, ומעריץ את לד זפלין | חמישה דברים שלא ידעתם על אראל סג"ל
מערכת ice |  6
5 דברים שלא ידעתם על אראל סגל (צילום ערוץ 14)
אראל סג"ל נולד בירושלים למשפחה דתית-לאומית, שני הורים עורכי דין. למד בתיכון הימלפרב ובתיכון הרטמן. המחנך שלו בהימלפרב הפך לימים לראש המחלקה היהודית בשב"כ, ובהרטמן חינך אותו ד"ר חגי בן ארצי, אחיה של שרה נתניהו, שלדבריו "גרם לי לאהוב גמרא ומחשבת ישראל".
נהג לבקר בשבתות באצטדיון ימק"א המיתולוגי ולצפות בבית"ר ירושלים משחקת, אוהד את הקבוצה עד היום. "לאווירה במגרש יש מאפיינים של דת", אמר בריאיון לעיתון בשבע. בגיל 14 הוריו התגרשו, וכחלק ממרד נעורים הפך סג"ל לפעיל שמאל ויצא בשאלה. בשנת 1988 התגייס לצה"ל, ושירת כלוחם בחטיבת גולני. לאחר מכן שירת כמדריך בגדוד 17 ולבסוף שירת במרפאת בה"ד 3. "אז הייתי יותר שמאלי, והשירות דווקא חיזק עמדות ימניות".
סיפר בעבר בעיתון "זמן ירושלים", שניצל מהפיגוע בקו 405 ביולי 1989, בכך שאיבד את הארנק שלו ולא עלה לאוטובוס. בפיגוע נהרגו 16 אזרחים. לאחר שירותו הצבאי עבד כמאבטח ברובע המוסלמי בירושלים, ובתקופה מסוימת בשירותי הובלות בניו יורק. אחרי רצח יצחק רבין ומה שסג"ל ראה כעוינות ציבורית נגד "הכיפות הסרוגות", חזר להיות ימני, תהליך שהושלם מאוחר יותר עם חזרתו בתשובה, בעקבות תוכנית ההתנתקות ואירועי עמונה. בין לבין, סיים לימודי קולנוע ב"קמרה אובסקורה".
 
למרות השתייכותו לציבור הדתי לאומי, הוא מבקר אותו לא מעט. "אורי אורבך ז"ל אמר 'הטובים לתקשורת', אבל מה שקורה זה שבמקום שהדתיים יכבשו את התקשורת, התקשורת כובשת אותם. הם רק רוצים להצליח, רוצים שיגידו עליהם שהם נאורים. רק באים לתקשורת ונהיים טאטלך." אמר בריאיון למקור ראשון.


בשנות ה-90 התפרסם סג"ל בזכות טורו ההומוריסטי "אופנת סג"ל". בתחילה עסקו הטורים שלו בעיקר בספורט, אך עם הזמן החל לעסוק גם באגדות אורבניות וסיפורי מעשיות הומוריסטיים. טורים אחרים עסקו גם בענייני פוליטיקה ודת. בשנת 1999 בעקבות קשריו עם עורך "מעריב" אמנון דנקנר, החל לכתוב סג"ל טור הומוריסטי בעיתון. בשנת 2008 עבר לפרסם את הטור ב"מקור ראשון". לטענתו, "מעריב" לא אפשר לו לכתוב על דעותיו הפוליטיות.
"עפתי מ'מעריב' בתקופת רותי יובל ודורון גלעזר, בגלל הדעות הימניות שלי. זו תחושתי. בתקופת דנקנר, לעומת זאת, היה חופש מוחלט, אפילו כשהוא כתב נחרצות נגד אהוד אולמרט כראש הממשלה במלחמת לבנון השנייה, הם היו חברים טובים". אמר לעיתון בשבע. סג"ל חזר לכתוב טור שבועי במוסף "סופשבוע" של "מעריב" באוגוסט 2009. ב-2011 עבר הטור ל"מוספשבת" של העיתון ונקרא "סג"ל בדרכים". בכתיבתו נפגש סג"ל עם אנשים שונים ובירר איתם סוגיות פוליטיות שעל הפרק. מאוחר יותר חזר לטור שבועי ב"סופשבוע". בשנת 2012 כתב מספר טורים גם במוסף הספורט של "מעריב".
סג"ל שוחר מוזיקה וגם חבר בלהקת העיתונאים "נאג' חמאדי", שבה חברים גם דרור פויר, דרור גלוברמן, אור הלר וטל לזר. באוקטובר 2014 הוציאה הלהקה את הסינגל הראשון "אל תלכי לישון" שהלחין סג"ל למילים של חברי הלהקה. האהבה הגדולה שלו שמורה ללהקת 'לד זפלין'. "היא הגדולה בהיסטוריה. שנות ה-70 היו עשור שלא היה כמוהו במוזיקה הפופולרית".
בעקבות המשבר ב"מעריב" ב-2014, עבר לכתוב באתר האינטרנט "מידה". מאז שנת 2015 לסג"ל היה טור שבועי במוסף "יומן" ב"מקור ראשון". בינואר 2017 עבר לכתוב טורי פרשנות במגזין סופ"ש של אתר "וואלה NEWS". בפברואר 2018 כשהבין לדבריו שגייסו אותו לוואלה כעלה תאנה, הודיע בשידור שהוא עוזב את האתר על רקע התפוצצות פרשת תיק 4000. ממרץ 2019 הוא בעל טור ופרשן בעיתון "ישראל היום".
כתיבתו של סג"ל מתאפיינת בהומור, אסוציאטיביות, שימוש באנקדוטות ומשלים, ושימוש במטפורות ודימויים יצירתיים. בעבר אף השתמש בדימויים העוסקים במיניות והפרשות גופניות, אך מאז שהחל בתהליך של חזרה בתשובה הפחית את השימוש בדימויים אלה. לעיתים קרובות משלב סג"ל בכתיבתו ציטוטים ומובאות מהשירה העברית הקלאסית ומארון הספרים היהודי.
 
עד 2016 הגיש תוכנית יומית בת-שעתיים בשם "לא סותם ת'פה" ברדיו "גלי ישראל". בתוכנית ניתנה חשיפה לסיפורים שלא זכו לסיקור בתקשורת המיינסטרים, כגון אלימות ופעולות לא חוקיות של ערבים נגד יהודים, ואפליה של מערכת החוק והמשפט נגד יהודים. באפריל 2016 עבר סג"ל להגיש תוכנית אקטואליה יומית בגלי צה"ל, בעלת אופי זהה לתוכנית שהגיש ב"גלי ישראל". שיעור ההאזנה לתוכניתו היה הגבוה ביותר בקרב תוכניות האקטואליה וכפול מזה של תוכניתו של רזי ברקאי. בפברואר 2018 הודיע סג"ל בשידור על עזיבת גלי צה"ל, ובמרץ 2018 סיים בה את עבודתו. החל מאפריל הוא מגיש תוכנית אקטואליה ברדיו 103 שבה הוא מארח אישים פוליטיים.
בפברואר 2020 ניגן ושר עם ינון מגל ושמעון ריקלין את השיר "שבחי ירושלים" בסרטון שבו השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו והועלה בדף הפייסבוק שלו. בעקבות כך הושעה סג"ל על ידי תאגיד "כאן" מהגשת התוכנית בנימוק שעבר על כללי האתיקה של התאגיד האוסרים השתתפות בתעמולת בחירות. בעקבות ההשעיה הודיע קלמן ליבסקינד שלא ישדר ללא עמיתו להגשה. סג"ל הוחזר לשידור לאחר חמישה ימים.
בספטמבר 2020 חזר לערוץ 20. לאחר מעבר הערוץ לאפיק 14, החל להגיש בעכשיו 14 תוכנית יומית בשם "הדו"ח של אראל".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    וגם לא רוצים לדעת. למה כתבה על הדבר הזה??? (ל"ת)
    עוכר ישראל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 3.
    מחשב
    זגורי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אראל סגל, שמעתי עליו, לא מעניין.
    סגור
  • 2.
    אלוף,ישר ואינטיליגנט. (ל"ת)
    יעל 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • מחשב
    זגורי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הפוך גוטה הפוך, ישר הוא לא.
    סגור
  • 1.
    אפשר לסכם אותו במילה אחת פשוטה: ביביסט
    אילנה מניה 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    7 11
    אין צורך בכל כך הרבה מלל.
    סגור
  • ואתה ז'יד,לך לעזה. (ל"ת)
    גבי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור