תיירות

עובד ספקית בואינג מפחד לטוס וחושף: "200 ליקויים במטוס"

עובד לשעבר מאשים את יצרניות המטוסים בטיוח והסתרה של ליקויים חמורים בגופי המטוס. משפנה לממונים נתקל בתגובה לא צפויה: "לא היה  להם אכפת". בואינג מסרבת להגיב לפרשה
מערכת ice |  1
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
כחלק מתביעה שמתנהלת נגד חברת ספיריט, הספקית הראשית של גופי מטוסים עבור חברת בואינג, עובד לשעבר מספר על הליקויים הרבים אליהם נחשף במהלך עבודתו במפעל החברה בקנזס שגרמו לו להימנע מטיסות ומאשים את החברה בטיוח והסתרה.
כפי שדווח היום (חמישי) אתר החדשות BBC, סנטיאגו פארדס, טכנאי חיל האוויר האמריקני לשעבר, עבד בחברת ספיריט בין השנים 2010-2022 אשר במהלכן: "היה רגיל למצוא בין 50 ל-200 ליקויים בגוף הראשי של המטוס אשר היו אמורים להישלח לחברת בואינג. חלק מהליקויים היו קלים בעוד שאחרים חמורים יותר".
משניסה להעלות את הדברים בפני הממונים עליו נתקל בתגובה לא צפויה: "הם תמיד עשו מהומה למה אני מוצא את זה ולמה אני בכלל מסתכל על זה " לטענתו הופעל עליו לחץ להיות פחות קפדני: "לא היה אכפת להם מההשלכות, הם רק רצו שהמוצר יישלח לבואינג. הם היו ממוקדים לעמוד במכסות, לוח זמנים ותקציב. אם המספרים נראו טוב, מצב המטוסים לא ממש משנה".  
הרשויות האמריקאיות החלו לבחון את שתי החברות לאחר מקרה שבו דלת של מטוס 737 מקס חדש שעלה לאוויר נשברה במהלך הטיסה ופערה חור בגוף המטוס. בעקבות התקרית, מנהל הטיסה הפדרלי הורה לבדוק את נוהלי הייצור בשתי החברות. הוא מצא מקרים רבים בהם החברות לא עמדו בתקני בקרת הייצור.
 
בעקבות הפרשה, ספיריט נקלעה לקשיים כלכליים כאשר הפסידה למעלה מ-617 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה. כעת, חברת האם, בואינג מנהלת מגעים לרכישת חברת הבת לשעבר. בואינג סירבה להגיב למקרה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם בישראל, חושפי שחיתות והתנהלות שגויה הם הנענשים
    עצוב 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב הוא שאסור לחשוף שחיתויות, אסור לבקר תהליכים לקויים בארגון, אסור להעביר ביקורת על מנהלים, אסור להציע התייעלות. כולם דואגים לעצמם ולטווח הקצר. אין שום גיבוי ושום עידוד להציף בעיות, שיפורים, למנוע ליקויים. מטייחים וממשיכים. מי שמדבר ויוזם נענש. העדר קידום, לפעמים הרחקה מהחברה
    סגור