תיירות
סכנה בריאותית חמורה בטיסות: זה מה שקורה ולא ידעתם
אירועי עשן ואדים דומים מתרחשים במטוסי נוסעים בקצב של יותר משלושה מקרים ביום. המומחים מזהירים שהאדים האלה עלולים להיות רעילים ולגרום לנזק בריאותי משמעותי לנוסעים ולצוות הטיסה
בחודש פברואר האחרון, תא הנוסעים של טיסה 876 של דלתא איירליינס התמלא בעשן מסתורי באמצע הטיסה, ואילץ את הטייסים לבצע נחיתת חירום. מה שנראה כאירוע נדיר הוא למעשה תופעה מדאיגה ושכיחה יותר מכפי שהציבור מדמיין - על פי בדיקה של CBS News של דוחות האירועים הפדרליים לתעופה, אירועי עשן ואדים דומים מתרחשים במטוסי נוסעים בקצב של יותר משלושה מקרים ביום.
המומחים מזהירים שהאדים האלה עלולים להיות רעילים ולגרום לנזק בריאותי משמעותי לנוסעים ולצוות הטיסה. ד"ר רוברט האריסון, מומחה ברפואה תעסוקתית מאוניברסיטת קליפורניה סן פרנסיסקו, שטיפל בלמעלה ממאה אנשי צוות טיסה בעקבות חשיפה לחומרים רעילים, מסביר כי "הבעיות הנפוצות ביותר שאני רואה הן בעיות במערכת העצבים הכללית". לדבריו, כאשר אדם נושם את האדים הרעילים הללו לריאותיו, הם מסתובבים בגופו ומגיעים למוח, שם הם עלולים להשפיע על חלקים נוספים של מערכת העצבים.
חקירה מקיפה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל בסוף השבוע גילתה כי בעיית האדים הרעילים שכיחה ביותר במשפחת מטוסי האיירבוס A320 הפופולריים. צוות הנתונים של CBS News מצא שאיירבוס אחראית לכ-61% מאירועי האדים שדווחו בשנה שעברה - כמעט שלוש פעמים יותר ממטוסי בואינג. התופעה המדאיגה הזאת נגרמת ממערכת "הדימום" של כמעט כל מטוסי הנוסעים המסחריים, הפולטת אוויר צח מהמנועים ומזינה אותו דרך מזגן אוויר לתא הנוסעים. אולם כאשר חותם של מנוע נכשל, שמן וחלקיקים רעילים אחרים יכולים להיפלט לתא - ריח שמתואר בדוחות ה-FAA כ"גרביים מלוכלכות".
עוד ב-
למרות הבטחות חברות התעופה והיצרניות, מנהיגי איגוד הדיילים דורשים פתרונות דחופים. שרה נלסון, נשיאת איגוד דיילות הטיסה, קוראת להתקנת מערכות סינון מתקדמות בכל המטוסים כדי למנוע חדירה של רעלים לאוויר המסופק בתא הנוסעים. דלתא הודיעה שהיא בתהליך החלפת יחידות כוח עזר במטוסי ה-A320 שלה, עבודה שהושלמה עד יום שני בכ-80%. חרף הבטחות הרגולטורים וחברות התעופה שהאוויר בתא הנוסעים עומד בתקנים הגבוהים ביותר, המציאות בשטח מציירת תמונה מורכבת יותר של תעשייה שעדיין מתמודדת עם אתגרים בריאותיים משמעותיים שטרם נפתרו במלואם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.המומחים מזהירםי-ומה יציעו? לקפוץ ממטאוס עם עשן ?אחד מהעם 09/2025/16הגב לתגובה זו0 0עוד דוגמה לפער בין אקדמיה למציאות. אז המומחים אמרו, הזהירו, לימדו משהו את הציבור. רק מה הם מציעים לעשות? לא לנשום אם יש עשן במטוס? לקפותץ ממנו? לשבור חלון? למה לא פונים לרשויות תעופה? ולחברות תעופה? לגופי פיקוח על בריאות ? לדוגמה: במחשבים, כשמזהים פירצת אבטחה - אז לא רצים לפרסם אלא פונים בשקט לחברות הלבנטיות כדי שיתקנו בדחיפות,ובדרך כלל העניין מטופל מיידית ורק אז מתפרסם.סגור



