תיירות

תל אביב בפנים? אלה 10 הערים הטובות בעולם למחייה

לוטשים עיניים למעבר לחו"ל? על פי דו"ח של יחידת המודיעין הכלכלית העולמית שמתפרסם מדי רבעון, וינה היא היעד בשבילכם. וגם: מה הסיבה לצניחה של זוכת הרבעון הקודם ב-34 מקומות. כל העשירייה בפנים
מערכת ice | 
וינה (צילום אינסטגרם)
בעוד שיוקר המחייה בישראל ממשיך לעלות וישראלים רבים כבר לוטשים את עיניהם לעבר מעבר לחו"ל, נשאלת השאלה איזו עיר בעולם נחשבת לטובה ביותר עבור תושביה? הדו"ח של יחידת המודיעין הכלכלית העולמית, שמדרג את 172 הערים הטובות ביותר בעולם למחייה מדי שנה על פי פרמטרים שונים של יציבות, בריאות, תרבות, חינוך, תשתיות ואיכות הסביבה
מי שחוזרת למקום הראשון לראשונה מזה שלוש שנים היא לא אחרת מאשר וינה. בירת אוסטריה עקפה בדירוג את אוקלנד הניו זילנדית, זאת בעקבות זיהום האוויר ממנו סובלים תושבי המדינה והעיר בפרט, מה שהוריד אותה עד למקום ה-34 בדירוג העולמי. וינה לעומתה, חוזרת כאמור למקום הראשון אותו תפסה ב-2018 ו-2019. 
"נפילתן של ערים אחרות במהלך משבר הקורונה הייתה הסיבה לכך שאוקלנד הייתה במקום הראשון בפעם הקודמת. לולא מגיפת הקורונה, סביר להניח שהיא הייתה מגיעה לטופ 10, אבל לא מספר אחד", אמר סיימון בפטיסט, כלכלן ראשי עולמי בחברת המחקר והייעוץ.
חמש ערים אירופיות נוספות ברשימה - קופנהגן (דנמרק), ציריך, ז'נבה (שוויץ), פרנקפורט (גרמניה) ואמסטרדם (הולנד) - הגיעו גם הן לעשירייה הראשונה. קלגרי ו-ונקובר הקנדיות תפסו את המקומות השלישי והחמישי בהתאמה. אוסקה היפנית ומלבורן האוסטרלית חלקו את המקום העשירי - שתי הערים ה"אסייתיות" היחידות שהגיעו לעשירייה הראשונה.
1. וינה, אוסטריה (99.1)
2. קופנהגן, דנמרק (98.0)
3. TIE - ציריך, שוויץ (96.3)
3. TIE - קלגרי, קנדה (96.3)
5. ונקובר, קנדה (96.1)
6. ז'נבה, שוויץ (95.9)
7. פרנקפורט, גרמניה (95.7)
7. טורונטו, קנדה (95.4)
9. אמסטרדם, הולנד (95.3)
10. TIE - אוסקה, יפן (95.1)
10. TIE - מלבורן, אוסטרליה (95.1)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה