השוק

אקוואריוס משתלבת בכלי הרכב הירוקים: השלימה ניסוי במנוע מימן עם ALV האוסטרית

הניסוי המשותף לאקוואריוס ולחברה האוסטרית הראה כי המנועים של אקוואריוס יעילים להנעת כלי רכב תוך פליטת מזהמים מינימלית; המנוע של אקוואריוס שוק 10 ק"ג בלבד והוא מופעל באמצעות גז מימן
ניצן כהן |  1
גל פרידמן (צילום רמי זרנגר)
חברת אקוואריוס סיימה בימים האחרונים ניסוי עם חברת ALV האוסטרית שבחן את יעילות המנועים של החברה להנעת כלי רכב ירוקים. הניסוי הוכתר על ידי שתי החברות בהצלחה. המנוע של אקוואריוס שוקל 10 ק"ג בלבד והוא מופעל באצעות גז מימן.
חברת ALV האוסטרית, מתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. מדובר בגוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו המנוע וצפוי להוציא דוח מפורט עם ממצאי הבדיקות. בניסוי פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות.
מנוע המימן של אקוואריוס באמור לשמש כספק האנרגיה למכוניות העתיד. מדובר במנוע לינארי חדשני במשקל קל, של 10 ק"ג בלבד, המבוסס על הטכנולוגיה בעלת הפטנט של אקוואריוס – והפועל באופן מלא על מימן נקי.
בהתאם לאסטרטגיית כניסה לשוק של אקוואריוס, פועלת החברה להתאים את המנוע שלה לדלקים פוסיליים, גז טבעי, דלקים ביולוגיים ומימן. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה. מדובר בצעד מהותי במנעד הדלקים עימם יעבוד מנוע אקוואריוס - כאשר הצפי המוערך לסיום הפיתוח האמור הוא בין השנים 2022 – 2023.
מהחברה נמסר כי ככל שתשלים החברה את פיתוח מנוע המימן הוא צפוי להוות פריצת דרך במגמה העולמית לקידום פתרונות מבוססי מימן, בפרט בעולם הרכב. אקוואריוס מנועים צפויה להמשיך ולהשלים את פיתוח מנוע המימן של החברה בעתיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיתוח מנוע קל במשקל ולא המזהם(מימן) המצאה גאונית
    משה 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחו בחשבון שמצברי הליתים יונים יקרים ,כבדים כל הכבוד למפתחים של אקווריוס!!!
    סגור