טלוויזיה

שי-לי שינדלר הפכה למותג: ההוכחה שכסף וסקס עדיין מוכרים

שי-לי שינדלר הפכה להיות אחת הדמויות הבולטות בשיח התקשורתי בתקופה האחרונה מאז עליית סרטה 'העשירים החדשים', כאשר כעת, לקראת עליית סרט נוסף שעוסק ביחסים פתוחים, ההייפ התקשורתי סביבה מתפוצץ פעם נוספת. כך הפכה עיתונאית בת 35 למותג 'שי-לי שינדלר', שעושה בית ספר ל'איך לחיות נכון' | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  4
שי-לי שינדלר (צילום מאיר כהן)
שי-לי שינדלר בטח צוחקת לעצמה, כנראה אפילו מתפקעת. היא פתחה בית ספר לתקשורת, וכולם יושבים על ספסל הלימודים. היא רק פוצה פה, מוציאה כמה מילים קטנות, ומיד משתלטת על סדרי יום תקשורתיים.
כך, היישר מתחת למדפי הפוליטיקה במקום שבו תמצאו מידע על אפשרות להפלת ממשלת ישראל וכן על כוונה להתנקש בח"כ איתמר בן גביר - כן, ממש בסמוך לשם, תפגשו בכותרות האתרים את שי-לי שינדלר. בן גביר שרד, אגב, למקרה שדאגתם. גם הממשלה עדיין לא נפלה, אז נדמה שתקשורתית נשארנו בעיקר עם שינדלר.
 
השאלה היא רק איך זה יכול להיות? איך עיתונאית בת 35, בלי קילומטרז' ארוך מדי בענף, בלי איזה מרתון שבו בנתה את עצמה, מצליחה ככה לרתק את כולם למסכי האייפון שלהם? איך זה שכולם גוללים בניידים ונעצרים על מידע לגביה? עם כל הכבוד לתוכנית "הצינור", ויש הרבה, עדיין, מה קורה כאן?
 
ניתן להתרשם ששינדלר יודעת ליהנות מהחיים. בנות רק רוצות לעשות כיף, כך אולי חשבה לעצמה סינדי לאופר, אבל שינדלר עושה בית ספר גם ללאופר: היא עושה מהכיף עוד יותר כיף. הכותרות העכשוויות בעניינה של שינדלר, שהופכות אותה לאייקון תקשורתי, עוסקות בכסף ובסקס. מישהו מכיר מנועים חזקים מאלה? ברגע אחד יש כותרות על האקזיט הגדול של בעלה, וברגע השני יש כותרות על נישואים פתוחים. מכאן - העולם מתחלק לשניים: אלה שמקנאים בשינדלר באופן לא מודע, ומנגד, אלה שמקנאים במודע לגמרי.
 
אפשר לראות זאת במובן של חיים, של שמחה, של משהו תוסס, נושם. זה מה שמרים את שינדלר לכותרות והופך אותה לאייקון תקשורתי: החיות, הוויטאליות. שינדלר היא אמנם רק שינדלר, מישהי שעבדה ב"צינור", עיתונאית עם קילומטרז' לא ארוך מדי. אבל המותג התקשורתי "שינדלר" מביא לנו חיים. יש פה כסף, הצלחה, סקס, דחפים, יצרים. קשה לפספס: זה לא סתם סקס ארוז בעטיפה שמרנית, המותג התקשורתי "שינדלר" מביא לנו עכשיו סרט על נישואים פתוחים.
 
קצת מביך ואולי מצער לחשוב כך, אבל שינדלר הפכה אייקון תקשורתי מפני שהיא עונה על צורך. היא מסמנת וי על רשימת המכולת המלאה של כל מה שיכול לרתק את מוחם הקודח של אנשים התקועים בשגרת חייהם, בעבודתם שבקושי מכניסה וגם ביחסיהם האפורים לעיתים עם בני זוגם. שי-לי שינדלר היא אדם בשר ודם, אבל המותג החדש "שי-לי שינדלר" מתכתב עם משמעות של חיים עוצמתיים. לקרוא על "שינדלר", זה לחיות. כן, לחיות דרך המותג, אבל עדיין לחיות. ובימינו, זה כנראה לא מעט בכלל.    
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פחחחחחחחחחח
    ניר 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי זה הכתב הזה ומה הוא לקח לפני שכתב את זה??
    סגור
  • 3.
    כתבה פתטית
    בלייק לייבלי וואנאבי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הסרט יצר שיח כי כולם היו סקרנים איך אקזיט של 300 מיליון מרגיש ומחולל. ושינדלר היתה מגוחכת לטעמם וזו הסיבה היחידה. לא אייקון ולא נעליים. נשמע כאילו שינדלר כתבה את הכתבה עצמה מרוב שמנותקת ומלאת חנופה.
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי שילי שילמה לכותב?! אין קשר בין הכתבה למציאות
    גל 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא ברור אם הכותב אח שלה או מאוהב בה אבל אנשים שלא מפרגנים לה זה לא מקנאה!!! הרי לגל גדול כן מפרגנים וגם לרותם סלע… אז אולי כדאי למצוא סיבה אחרת
    סגור
  • 1.
    חחחחח
    חחחח 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חחחח זה מה שיש לי לומר על הכתבה הזו.
    סגור