טלוויזיה

ג'ייק טאפר, מבכירי CNN: "בנחיתה במאדים יחכה רב חב"די"

ג'ייק טאפר, עיתונאי ומגיש בכיר ברשת CNN, הוא יהודי גאה. לאחרונה סיקר את המלחמה באוקראינה והשבוע סיפר על כך כשהתארח בתוכנית הלילה של הבדרן סטיבן קולבר. הוא הזכיר את המצה שקיבל מהרב בקייב, שאותה נתן בהמשך לנשיא זלנסקי. בין השאר אמר: "כשינחתו על מאדים, יהיה שם רב חב"די שיגיד 'ברוכים הבאים'"
מערכת ice |  2
ג'ייק טאפר (צילום ויקיפדיה-nrkbet /flickr)
ג'ייק טאפר, אחד העיתונאים והמגישים הבכירים ביותר ברשת CNN האמריקאית, הוא יהודי גאה. בחודשים האחרונים הוא נסע לאוקראינה כדי לסקר את המלחמה מקרוב, לשדר ולדווח מאזורי הקרבות. לפני כמה ימים התארח בתוכנית הלייט נייט הפופולארית של המגיש והבדרן סטיבן קולבר ברשת CBS, ודיבר בין השאר על הרפתקאותיו באוקראינה.
 
בראיון הטלוויזיוני סיפר טאפר על מפגשו עם הרב רפאל (פולי) רוטמן, שליח חב"ד בבירה קייב, שמכהן גם כאיש קשרי החוץ של 'הפדרציה היהודית באוקראינה', שהניח עימו תפילין והביא לו מצה שמורה. זה היה בימי חג הפסח, וטאפר סיפר כי זו הפעם הראשונה שהוא לא חוגג סדר פסח כסדרו, אלא "סדר של איש אחד", בעזרת אביזרי הסדר שנתן לו הרב בקופסא. 
במהלך הראיון, התפעל מזה שיש נציגות של חב"ד בכל מקום בעולם, ואמר על רקע צחוקי הקהל: "כשינחתו על המאדים, יהיה שם רב חב"די שיגיד 'ברוכים הבאים'". הוא סיפר שכשפגש את נשיא רוסיה זלנסקי, שגם הוא יהודי, נתן לו "מצה בקופסא", וזלנסקי הודה לו. 
 
טאפר שידר מאוקראינה כתבה שתיעדה את פגישתו עם הרב רוטמן ועם יהודים נוספים בקייב. בדיווחו סיפר טאפר כי הרב גאה בנשיא היהודי של ארצו. בעת המפגש, העיתונאי התרשם מקיום מצוות "כל דיכפין" ואמר "בבית הכנסת הזה בקייב לוקחים את זה ממש ברצינות". הרב רוטמן, שאירח את סדר הפסח בקייב, סיפר לו: "סיפקנו חבילות מזון, מים, חפצים בלתי מתכלים, תרופות, פינויים. הניסיון לחגוג את החופש בזמן שיש כל כך הרבה טרור שמתרחש סביבנו, זה מאוד מאוד קשה", והמשיך: "פסח הוא פסח. מדובר בחופש. ואנחנו לא יכולים לוותר. והטוב תמיד צריך לגבור על הרע והרע. וזה יהיה", סיכם הרב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור החבדניקים חייזרים מגנונים שונאי ישראל והמדינה (ל"ת)
    בוחבוט 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • זה לא יפה ולא נכון (ל"ת)
    אבי אגס דוד 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור