טלוויזיה

וואלה התקפלו: הכתבה נגד ערוץ 14 שונתה, ומגל עקץ

האם בערוץ 14 תכננו מראש את הריאיון עם אשתו של משה סעדה כדי לפגוע בשרה איילת שקד? לאחר הדיווח באתר וואלה, הכתבה שונתה כמה פעמים וזאת בעקבות הבהרות של הערוץ. המגיש ינון מגל: "שקד הלכה להתבכיין"
מערכת ice |  1
ערוץ 14 (צילום ערוץ 20)
לאחר כתבה של עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים, על כך שבערוץ 14 קיבלו דף מסרים לפגוע בשקד כהוראה מלמעלה, בערוץ השיבו מלחמה, וחומרים קריטיים בכתבה שונו. מגיש הערוץ, ינון מגל, תקף את האייטם: "קשקוש".
על מה הכתבה? על פי דיווח של ורטהיים היום: על פי גורם בערוץ 14 קיבלו העובדים דף מסרים נגד שקד במטרה לפגוע בה. "לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה הקלטת שיחת טלפון של עובד הערוץ החושפת מה התחולל מאחורי הקלעים לאחר הריאיון שהתקיים בערוץ עם אשתו של משה סעדה, תחת הכותרת: "שקד ידעה - ושתקה". לפי הגורם, ניתנה מראש "הנחיה מגבוה" כיצד למסגר את הכתבה", כתב ורטהיים.
 
עורך וואלה ברנז'ה התייחס לריאיון שערכו אתמול (ראשון) בערוץ עם נעמי סעדה, רעייתו של סגן ראש מח"ש לשעבר בתכנית "שבע" עם יעקב ברדוגו. בריאיון סיפה נעמי, כי בעלה משה פנה לשרת המשפטים דאז, איילת שקד, וסיפר לה על "הסיבה האמיתית לאי בחירתו", אך שקד לקחה את הצד של פרקליט המדינה שי ניצן: "השרה ידעה אך בחרה להתעלם מהפרשה", כתבו בערוץ 14.
בדיווח של ורטהיים נכתב כי ניתן ללמוד "איך ערוץ 14 משחק גם בבחירות הנוכחיות צינור להעברת מסרים של יו"ר האופוזיציה נתניהו". לדבריו, סעדה עצמו הכחיש את האמור על ידי רעייתו נעמי וגם מלשכתה של שקד ניסו להגיע לערוץ כדי שיתקנו את הדברים. עוד חשף כי הגיעה לידיו הקלטה של שיחת טלפון של עובד בערוץ ובכך שעצם הריאיון היה כדי להפיל את שקד "הדף מסרים שקיבלתי היה 'תשמע, הכתבה לא חשובה. מה שחשוב זה שאיילת שקד ידעה".
 
לאחר הבהרות שקיבל ורטהיים, נאלצו בוואלה לשנות את עיקרי הכתבה. ראשית, זה לא היה עובד בכיר כפי שנכתב בתחילה. בנוסף זו לא הייתה הקלטה מתוך המערכת  אלא שיחת טלפון חיצונית של עובד.
בערוץ גם הבהירו כי עיקרי הסיפור הינו "פייק", כלשונם. זה לא היה דף מסרים, אלא הוצאת כותרות לגיטימית מתוך ריאיון שצולם, ולא שנכתב מראש מה תהיה הכותרת. במכתב לעובדים, רמזו בערוץ כי הכתבה בוואלה מגיעה ככל הנראה מדמות שלא היה לה נוח מהריאיון שצולם.
צילום מסך של מכתב שנשלח לעובדי הערוץ 14.
גם מגיש ערוץ 14, ינון מגל, הגיב על כך ועקץ: "שקד הלכה להתבכיין לוואלה בראנז'ה שערוץ 14 הולכים לה על הראש ב"הנחיה מגבוה"" - והגיב על כך: "קשקוש". על דף המסרים, כביכול, כתב: "מדובר בהנחיה הכי לגיטימית 'להוציא כותרת' מראיון".
עכשיו 14 סירבו להגיב לידיעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ינון מגל השיב יפה. (ל"ת)
    א"ק 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור