טלוויזיה

דרמה בשוק הטלוויזיה: הסטרימינג של ניר צוק וליאור שליין מתחמם

לאחר חרושת שמועות: היזם הישראלי ומייסד פאלו אלטו מסתער על שוק הטלוויזיה בישראל, במהלך שני משמעותי לאחר הקמת בנק esh. עליית freetv מבית היוצר של קשת ו-RGE פתח את התיאבון למיליארדר שמעלה הילוך בשלב הגיוס - מי עומד מאחורי המהלך ומה המצב בינתיים? כל הפרטים
ניר צוק (צילום shutterstock, מתוך אתר paloaltonetworks)
בלי מגבלות תקציב והשקעת עתק - אחד האנשים העשירים בישראל, היזם ואיש העסקים ניר צוק, מעלה הילוך עם גוף התקשורת החדש אותו הוא מממן, וזאת לאור עליית הסטרימינג freetv שכבר מטלטל את שוק הטלוויזיה בישראל. גיוסי העובדים למיזם החדששל המיליארדר הישראאלי החלו והתהליך צובר תאוצה בתקופה האחרונה.
צוק הקיף את עצמו בלא אחר מאשר מודי פרידמן - מנכ"ל RGE לשעבר, אותה חברה שחברה לקשת בהקמת freetv במה שנראה כתחרות מול האקסית אותה עזב בשנת 2016. פרידמן צבר ניסיון רב בענף גם בהיותו יו"ר ערוץ 10 לשעבר. פרידמן מנהל את העניינים של הסטרימינג, כאשר מי שיהיה אחראי על התוכן הוא ליאור שליין שמחפש את דרכו בחזרה לתככי עולם התקשורת, לאחר הסיבוב הקודם עם רשת 13 שעדיין לא נגמר.
 
צוק בעצם מצטרף לחברה אותה הקימו שליין ופרידמן בשם "פרי הדר תקשורת" שנפתחה במחצית השנה שעברה, וצוק הוא המממן הראשי והיחידי בחברה, אותה חולקים בבעלות שליין ופרידמן. על הפרק: סטרימינג עם תכני וידאו כאשר הקונסטלציה ואיזה חיבורים יעשה - עדיין לא ברורים.
מאידך, בתקופה האחרונה עלה המיזם הילוך עם מגוייסים חדשים, כאשר את המיזם החדש והמסקרן מלווה גם עורך ידיעות אחרונות לשעבר, שילה דה בר. במיזם החדש של צוק אופטימיים לגבי עתיד המיזם וככל הנראה ההכרזה עליו תחל כבר בקרוב כדי למשוך טאלנטים שיעבו את התכנים - מצב שכרגע עדיין נמצא בחיתולים.
כזכור, זהו המיזם השני המשמעותי של צוק בתקופה האחרונה עם הקמתו של בנק esh שגם היה מאחורי הקלעים במשך תקופה ארוכה. צוק היה הגורם המרכזי מאחורי הקמת הבנק החדש, שלמעשה רק לאחר שהיזם הבטיח כי יגביר את מעורבותו בבנק - ניתן לו הרישיון הרגולטורי המיוחל. לאחר כמעט שני עשורים בנכר, צוק חזר כזכור לפני שלוש שנים לגור בישראל בתל אביב, ונראה שבינתיים המטרה שלו ברורה: הסתערות על כוחות חזקים במשק הישראלי מבנק חדש ועד גוף תקשורת תחתיו. 
שוויו של צוק מוערך על פי גורמים בכמעט מיליארד דולר, ובתקופה האחרונה הוא גם משקיע בחברות ישראליות. כך:  6 מיליון דולר בפלטפורמה הדיגיטלית FINQ, וכמובן רכישת רכישת סטארטאפ הסייבר הישראלי סיידר סקיוריטי תמורת כ-300 מיליון דולר. היזם נזהר שלא להתערב פוליטית, ואף מחה נגד הכנסתו ברשימת החותמים על מכתב ההייטקיסטים נגד מהלכיה המסתמנים של ממשלת נתניהו הנכנסת.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בהצלחה
    אמיר ש לוי 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שליין הגאון חסר על המסך, וכדרכו יבחר תוכן מרתק יופי
    סגור
  • 2.
    ליאור שליין תותח (ל"ת)
    חיים 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    מכולם ליאור שליין? (ל"ת)
    אילן 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • ברור - ליאור שליין גאון (ל"ת)
    אמיר ש לוי 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור