שיווק ופרסום
לא רק תידלוק: איך גורמים לנו למלא דלק - ולמשוך מזומנים, לקנות ולשתות קפה
גיא אדרי הוא האורח ב-UNDER 40. אדרי, מנהל השיווק של 'דלק' שאחראי גם ל'מנטה' ו'קפה ג'ו', הוא זה שאמור לגרום לנו להוציא כסף בתחנות התדלוק
גיא אדרי, מנהל השיווק של דלק ישראל, יודע שדלק יכול להיות זהב של ממש כשמדובר בשיווק. ההזדמנות של הנהג לברוח מהפקק היא גם פוטנציאל שיווקי נהדר. מה הקשר בין קפה ומאפה לאספקיזם של הנהג, ומה מפתיע אותו אצל המתחרים?
במסגרת תפקידו כמנהל השיווק של \'דלק\', הוא גם אחראי על המותגים מנטה, קפה ג\'ו ודלק גז.
1. איך משווקים דלק למדינה שבה הדלק נהיה יקר כמו קוויאר?
אנחנו פוגשים את הצרכן במקומות שהוא נמצא, בדיגיטל, במדיה החברתית ובמועדוני לקוחות. ב-2 העשורים האחרונים, התחום עבר אבולוציה טבעית וכיום מתחמי התדלוק מציעים - בדומה למקומות אחרים בעולם - הרבה מעבר לדלק, כגון חנות מכולת, סלולר, פתרונות הסעדה, שירותי דואר, משיכת מזומנים, שירות תשלומים ועוד. פתרונות אלו, בשילוב נוחות הצריכה, אחראים לשינוי התנהגות הצרכן במתחמי התדלוק בשנים האחרונות.
אנחנו פוגשים את הצרכן במקומות שהוא נמצא, בדיגיטל, במדיה החברתית ובמועדוני לקוחות. ב-2 העשורים האחרונים, התחום עבר אבולוציה טבעית וכיום מתחמי התדלוק מציעים - בדומה למקומות אחרים בעולם - הרבה מעבר לדלק, כגון חנות מכולת, סלולר, פתרונות הסעדה, שירותי דואר, משיכת מזומנים, שירות תשלומים ועוד. פתרונות אלו, בשילוב נוחות הצריכה, אחראים לשינוי התנהגות הצרכן במתחמי התדלוק בשנים האחרונות.
2. איך גורמים לאנשים לצאת מהמכונית וגם לקנות בחנות?
האתגר האמיתי הוא לשנות את התנהגות הצרכנים ולהגיע ישירות אל חנות הנוחות, בלי קשר לתדלוק. את האתגר הזה אנו תוקפים ב-2 רמות: ברמה הפונקציונאלית - אנו מציעים לצרכן מגוון רחב של שירותים, במהירות ובנוחות מרבית. ברמת חוויה והטעם - ב\'מנטה\' למשל מציעים לצרכן את המוצרים של \'קפה ג\'ו\', מקפה ומאפה, דרך משקאות סמודיס פירותיים בקיץ, ועד כריכים שפיתח שף הרשת עבור צרכני מנטה. כל זה בשילוב של מוזיקת רקע נעימה וסביבה נקייה, כי אנחנו מבינים ששילוב כזה יוצר אצל הצרכן תחושה של \"בריחה\" מהשוטף העמוס והיומיומי, לזמן קצר מעומס היום.
האתגר האמיתי הוא לשנות את התנהגות הצרכנים ולהגיע ישירות אל חנות הנוחות, בלי קשר לתדלוק. את האתגר הזה אנו תוקפים ב-2 רמות: ברמה הפונקציונאלית - אנו מציעים לצרכן מגוון רחב של שירותים, במהירות ובנוחות מרבית. ברמת חוויה והטעם - ב\'מנטה\' למשל מציעים לצרכן את המוצרים של \'קפה ג\'ו\', מקפה ומאפה, דרך משקאות סמודיס פירותיים בקיץ, ועד כריכים שפיתח שף הרשת עבור צרכני מנטה. כל זה בשילוב של מוזיקת רקע נעימה וסביבה נקייה, כי אנחנו מבינים ששילוב כזה יוצר אצל הצרכן תחושה של \"בריחה\" מהשוטף העמוס והיומיומי, לזמן קצר מעומס היום.
3. מה האתגר הגדול ביותר בעבודה שלך?
להשפיע על תפיסת הצרכן את מתחמי התדלוק ולחפש את הריגוש הבא עבור קהל הצרכנים בכל אחד מעולמות התוכן שאנו מטפלים בהם ענף הדלק, קמעונאות, הסעדה וגז טבעי.
להשפיע על תפיסת הצרכן את מתחמי התדלוק ולחפש את הריגוש הבא עבור קהל הצרכנים בכל אחד מעולמות התוכן שאנו מטפלים בהם ענף הדלק, קמעונאות, הסעדה וגז טבעי.
4. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה/עבודה שלך?
הפער בין השאיפה התמידית לחדשנות שתרגש את הצרכן ותשפיע מהותית על תפיסת המותג, לבין גיבוש אסטרטגיה כלכלית שתאצור בתוכה היתכנות עסקית וכדאיות כלכלית. המתח הקיים בין יעדי הרווחיות ליישום מיזמים חדשנים מלווה אותי מדי יום.
הפער בין השאיפה התמידית לחדשנות שתרגש את הצרכן ותשפיע מהותית על תפיסת המותג, לבין גיבוש אסטרטגיה כלכלית שתאצור בתוכה היתכנות עסקית וכדאיות כלכלית. המתח הקיים בין יעדי הרווחיות ליישום מיזמים חדשנים מלווה אותי מדי יום.
5. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תהליכי העבודה התפעוליים והחשיבה התפעולית בגיבוש הוצאה לפועל של רעיון שיווקי חדשני. לעיתים רבות, החדשנות והיציאה מהקופסא מתבצעים על ידי המחלקה התפעולית בארגון. הצרכן פוגש את הרעיון או הפרסום השיווקי במתחמי הנוחות, ולא תמיד מודע לתהליך.
תהליכי העבודה התפעוליים והחשיבה התפעולית בגיבוש הוצאה לפועל של רעיון שיווקי חדשני. לעיתים רבות, החדשנות והיציאה מהקופסא מתבצעים על ידי המחלקה התפעולית בארגון. הצרכן פוגש את הרעיון או הפרסום השיווקי במתחמי הנוחות, ולא תמיד מודע לתהליך.
6. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
קריאייטיב. עם הרבה כבוד לקריאייטיב, אני משוכנע שתכנון מוקדם והבנת הבסיס השיווקי, הם קריטיים יותר להצלחת מהלכים ארוכי טווח.
קריאייטיב. עם הרבה כבוד לקריאייטיב, אני משוכנע שתכנון מוקדם והבנת הבסיס השיווקי, הם קריטיים יותר להצלחת מהלכים ארוכי טווח.
7. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במסגרת תפקידי הקודם, יזמתי מספר מהלכים שיווקיים בעולם ההסעדה שהפכו עם השנים למסורת שנתית ומופקים בכל שנה מחדש, כגון \'טעימה מהגליל\' של משק צוריאל. בתפקיד הנוכחי אני מתכנן את ההישג לשנה הקרובה.
במסגרת תפקידי הקודם, יזמתי מספר מהלכים שיווקיים בעולם ההסעדה שהפכו עם השנים למסורת שנתית ומופקים בכל שנה מחדש, כגון \'טעימה מהגליל\' של משק צוריאל. בתפקיד הנוכחי אני מתכנן את ההישג לשנה הקרובה.
8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
צללתי כמעט בכל ים שביקרתי בו בעולם, ב-4 יבשות, וגם הייתי מורה למתמטיקה ומחנך של כיתה ו\' במשך כחצי שנה, בגיל 21.
צללתי כמעט בכל ים שביקרתי בו בעולם, ב-4 יבשות, וגם הייתי מורה למתמטיקה ומחנך של כיתה ו\' במשך כחצי שנה, בגיל 21.
9. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית:
נתב בנמל אשדוד, או עובד כלשהו בנמל אשדוד. וברצינות, סוג של אנתרופולוג. העולם הרחב, התרבויות, האנשים והמנהגים השונים מרתקים אותי בכל פעם מחדש. מה גם שניתן להבין אין ספור התנהגויות שוק ותרבויות צריכה אחרי שמבינים את התמורות שעוברות בחברה.
נתב בנמל אשדוד, או עובד כלשהו בנמל אשדוד. וברצינות, סוג של אנתרופולוג. העולם הרחב, התרבויות, האנשים והמנהגים השונים מרתקים אותי בכל פעם מחדש. מה גם שניתן להבין אין ספור התנהגויות שוק ותרבויות צריכה אחרי שמבינים את התמורות שעוברות בחברה.
10. מי פתח לך דלת?
לא היו לי קיצורי דרך. את כל הדלתות בקריירה שלי פתחתי מעט, והיה שם את מי שהכניס אותי לחדר.
לא היו לי קיצורי דרך. את כל הדלתות בקריירה שלי פתחתי מעט, והיה שם את מי שהכניס אותי לחדר.
11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
היצמדות לאסטרטגיה השיווקית.
היצמדות לאסטרטגיה השיווקית.
12. כשהיית קטן מה רצית להיות?
טייס. מהר מאוד הבנתי שזה קצת בעיתי עם פחד גבהים וקואורדינציה לא משהו.
טייס. מהר מאוד הבנתי שזה קצת בעיתי עם פחד גבהים וקואורדינציה לא משהו.
13. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לפתח תכנית שיווקית מאפס לתחום חדש לחלוטין, לשמחתי זה קורה עכשיו לעולם הגז הטבעי של דלק גז.
לפתח תכנית שיווקית מאפס לתחום חדש לחלוטין, לשמחתי זה קורה עכשיו לעולם הגז הטבעי של דלק גז.
14. פרגן למתחרים
פעילות YELLOW של פז בעולם הקפה. היא נבנתה באופן מקצועי ונסגרה עד לפרטים הקטנים. המשך ניהול הפעילות וההתמדה, מוערכים בעיני. זוהי פעילות שעשתה טוב לכל שוק הנוחות.
פעילות YELLOW של פז בעולם הקפה. היא נבנתה באופן מקצועי ונסגרה עד לפרטים הקטנים. המשך ניהול הפעילות וההתמדה, מוערכים בעיני. זוהי פעילות שעשתה טוב לכל שוק הנוחות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(24):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
19.אובר רייטדאליעזר בן יהודה 08/2014/22הגב לתגובה זו0 0מה נסגר עם העברית? למה לשלב אינליש במשפט העברי???סגור
-
18.גיא אדרי - כוכב עולהנדב 08/2014/15הגב לתגובה זו0 0נכון, אני בן דוד שלו ... ונכון אני לא אובייקטיבי ... אבל שורה תחתונה הבנאדם אלוף !!!סגור
-
17.חיבור אסטרטגי עם קפה ג'ו מהותיאביב בן טובים 10/2013/09הגב לתגובה זו0 0מאמין שהחיבור האסטרטגי עם קפה ג'ו ישנה את המפה של חנויות הנוחותסגור
-
16.שוק הנוחות סועק - דלק ממצבת עצמה מול פז (ל"ת)מרקטיר 10/2013/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.יחסי ציבור..אחד שיודע 10/2013/05הגב לתגובה זו0 0כמי שמכיר את העשייה של הבחור ומעריך אותה, אין ספק שבתגובות יש מצד אחד אנשי יחסי ציבור שמפרגנים ומצד שני קנאי שכנראה לא התקדם הרבה שנים.. "מירב"..סגור
- טען עוד
-
14.גיא תותחמעריכה אישית וצמודהה 10/2013/03הגב לתגובה זו0 0קנאים לא מתים.. רק מתחלפיםסגור
-
בולדוזרברק 11/2013/23הגב לתגובה זו0 0עוד נשמע על עשייה רבה בתחוםסגור
-
13.מוזר שכל המחמאות באותם התאריכים.גיאוש הגזמת.מירב 09/2013/15הגב לתגובה זו0 0האם מגיב לעצמו ? נראה שכן. מביך.סגור
-
12.תחום הנוחותמילי 08/2013/23הגב לתגובה זו0 0תחום הנוחות בעולם ובארץ מתפתח ואף גובה פרמיה! כל הקטגוריה מאוד מעניינת בתקופהזוסגור
-
11.חזון וניהול צפוףשחר 08/2013/23הגב לתגובה זו0 0מנסיוני כתקציבאי בעבודה מול גיא, יכולת ניהול מתוקתקת ! יגיע רחוקסגור
-
10.שאפו על טעימה מהגלילברק 08/2013/23הגב לתגובה זו0 0טעימה מהגליל של משק צוריאל אחד המהלכים היפים בשוק המקצועיסגור
-
9.ממש מביך...כמו תמיד מיחצן בעיקר את עצמו.ברק 08/2013/02הגב לתגובה זו0 0כנראה בדלק עדיין לא מכירים אותו , קודם דואג ליחצן את עצמו ורק אחר כך..את עצמו שוב בסה"כ שנה וחצי בעולם השיווק וחודשיים בתפקיד הנוכחי ואיזה יהירות...בקיצור הבנתם את זה כבר לא ? טייס...סגור
-
תגובה של שף (ל"ת)טבח 08/2013/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
איזה זלזול ואיזה התנשאות יש לבן אדם...אדם 11/2013/15הגב לתגובה זו0 0להזכירך אתה עובד בתחום המזון ושפים הם חוליה חשובה שם.סגור
-
גבר גבר (ל"ת)קובי לוי 12/2013/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.גיא אדרי מנהל שיווקרמי לוי 07/2013/24הגב לתגובה זו0 0אני מכיר את האיש תותח שיווק אמיתי עם רעיונות לא מהעולם הזה תותחחחחסגור
-
7.(ל"ת)מ 07/2013/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מכיר אותו עוד מהימים של שטראוס עלית....אסף הדר 07/2013/24הגב לתגובה זו0 0מכיר אותו מלפני עשור שעבד בשטראוס עלית, בחור איכותי והחשוב ביותר הוא מנהל בגובה העיניים, יגיע רחוק!סגור
-
5.יפה, ומסכים עם רוב הדבריםאריק 07/2013/24הגב לתגובה זו0 0למעט ההתייחסות לקריאייטיבסגור
-
4.מכיר אותו, האיש תותחבני 07/2013/21הגב לתגובה זו0 0אין ספק שעוד נראה הרבה אקשן בגזרה בזמן הקרוב. האיש אומר ועושהסגור
-
3.קפה ג'ו בדל'קאיש קולינאריה 07/2013/21הגב לתגובה זו0 0השילוב של קפה ג'ו בתחנות הדלק והנוחות חכם ועוד יעשה את הבידול בשוקסגור
-
נכון, קולינאריה בדלק... כמה משלמים לך? (ל"ת)אנונימי 07/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.רק דברים טוביםאביב 07/2013/21הגב לתגובה זו0 0מהיכרותי עם הבחור, נראה עוד מהלעים יפים בדלק ישראל. בהצלחהסגור
-
1.טריק שיווקי פשוטמתודלקלו 07/2013/21הגב לתגובה זו0 0לא אחת ולא שתיים הקבלה, בשרות העצמי, פשוט מאנה לצאת. נדרשתי להכנס, לחנות-משרד, כדי לקבל אותה. תרגיל פשוט אבל אני, גם אם תכננתי לקנות משהו, נעמדתי במקרה הזה על רגליי האחוריות!!!סגור