שיווק ופרסום

פשרה בין מקאן ו-TOM: פנו לקאן לשנות קרדיטים במהלך איקאה

העמותה שטענה שהרעיון שלה, תיכלל בקרדיטים להפקת הקמפיין. מייסד מיזם TOM: "שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה"
משה בנימין |  4
מקאן תל אביב בקאן (צילום מקאן)
מהלך הפרסום של מקאן תל אביב למותג הריהוט איקאה תחת השם ThisAbles היה מצד אחד המהלך המצליח ביותר של המשרד, אי פעם בהיסטוריה האישית שלו בפסטיבל קאן ומנגד גם הפך לאירוע מביך של קרב על קרדיטים ורעיון מול עמותת ראות. כעת, יותר מחודשיים לאחר ההתנצחות בין הצדדים, מקאן והעמותה הגיעו לפשרה. 
הוויכוח החריף בין הצדדים הגיע עד להשמצות פומביות בעמודי הפייסבוק של כל המעורבים, מגידי גרינשטיין המייסד ונשיא 'ראות' ועד לעמית משיח מנכ"ל מקאן תל אביב והקופירייטר אלדר יוספוב, עובד מקאן, בעל מוגבלות פיזית ושיתוק מוחין. יוספוב היה למעשה לב ליבו של הקמפיין לאחר שהציע אותו למנהליו במחלקת הקריאייטיב של המשרד, מתוך המקום האישי שלו כאדם שסובל מריהוט לא מונגש, ואלו קידמו את הרעיון מול הנהלת איקאה. 
כזכור, העמותה שעוסקת בפתרון בעיות נגישות לאנשים בעלי מוגבלות, טענה כי היא זו שהציעה למקאן את הרעיון, זמן רב לפני ההתמודדות בפסטיבל קאן. מנגד, במקאן לא הכחישו כי החלו לעבוד על הרעיון עם אנשי העמותה, אך טענו כי בשלב מוקדם הבינו שלהתקשרות בין הצדדים אין היתכנות כי "הספק" אינו מצליח לספק את הסחורה ולכן בחנו הצעות אחרות והמשיכו לעבוד על הפרויקט באופן עצמאי. 
 
במסגרת הפשרה בין הצדדים, משרד הפרסום מקאן תל אביב פנה להנהלת פסטיבל קאן בצעד לא שכיח, בבקשה לכלול את מיזם TOM ברשימת הקרדיטים להפקת קמפיין ThisAbles. במשרד ציינו לבסוף כי הקשר עם מיזם TOM התקיים בתחילת הדרך, ולמרות שהפרויקט התקדם בסופו של דבר עם ארגונים אחרים, לTOM תרומה חשובה בבניית הפרויקט, הפקתו  ועיצובו. 
גידי גרינשטיין, מייסד ונשיא מיזם TOM אמר בתגובה: "אנו שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ThisAbles ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פרוייקט מופלא ופרסומת מרגשת
    לא מעניין אותי קרדיט 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד ליוצרים וליוזמים
    סגור
  • 3.
    תרגום הפשרה
    מיכאל 09/2019/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מקאן מודים שגנבו את הרעיון
    סגור
  • 2.
    נושא הקרדיטים
    אני 09/2019/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא ישכח, ברגע השיא של התעשייה אל מול עיני כל העולם - נחשפו פני התעשייה האמיתיים בישראל ונושא גניבת הקרדיטים וזכויות היוצרים נחשף ברבים. הנורמה הזאת הושרשה כל כך חזק שאנשים אשכרה הופתעו כאשר TOM דרשו וקיבלו את המגיע להם. האתיקה בענף משרדי הפירסום גרועה מאתיקת הזנות. יודע זאת כל מי שמכיר את הענף. אנשים מוכרים את נשמתם וערכיהם תמורת ממון.
    סגור
  • 1.
    בקיצור (ל"ת)
    מודים שהעתיקו 09/2019/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור