שיווק ופרסום

ניהול עסק נכון בשיטת MINDED

כתיבת מומחים | 
ייעוץ עסקי (צילום Canva)
להקים ולנהל עסק זה כמו להרכיב פאזל. ניהול עסק, כמו פאזל, מורכב מכמה חלקים שאותם צריך לחבר על מנת להגיע לתמונה שלמה.
כדי להקים ולנהל עסק בצורה הנכונה נדרשת יזמות, מחשבה, יצירתיות, חוכמה ותבונה, אחריות, יכולת ניהול וחשיבה אסטרטגית, ונדרשים עוד חלקים רבים על מנת להשלים את הכל לכדי תוצאה מושלמת. את הכל צריך לחבר יחד במקומות הנכונים ורק ככה תצליחו לייצר תמונה יפה.
קרוב לוודאי שלא פגשתם אדם שיש לו את כל היכולות הללו ב-100%, גם אלו שניחנו בכישרון ובידע רב, עדיין אינם יכולים לעשות את כל הדברים הללו ובצורה מושלמת, שהרי בסופו של דבר, כולנו בני אדם, בני אנוש, עם יתרונות אך גם עם חסרונות.
ניהול נכון מתחיל משלב הקמת העסק
כאשר ניגשים להקמת עסק, כדאי לבוא עם הידיעה הזו, שאדם אחד אינו יכול לנהל הכל, שכן לעתים יוצאים קרחים מכאן ומכאן. לדוגמא, היזם – הוא שהגה את הרעיון המדהים למוצר, אינו בהכרח בקיא בעולם הפיננסי, לא בהכרח שידע אילו מקורות מימון לעסקים נדרשים לו על מנת להשיג את התקציב הרצוי לפיתוח ושיווק המוצר. דוגמא נוספת, בעלי העסק לא בהכרח יודעים לנהל את העובדים בצורה הנכונה ביותר, האם הם יודעים לגייס בצורה נכונה? הם יודעים לראיין בצורה הטובה ביותר? לא בטוח.
נוסף לכך, חשוב שכל אדם ידע את תפקידו בצורה הטובה ביותר כך שיבצע את העבודה וייצר את התוצאות הטובות ביותר עבור החברה. 
לשם כך בדיוק נועדו חברות המספקות שירותי ייעוץ עסקי, המסייעות לעסקים בתחילת דרכם ואף זמן פועלם לנהל את העסק בצורה הטובה ביותר כך שיפיקו ממנו את המירב. ליועצים העסקיים כלים מקצועיים שנלמדו ונרכשו עם הזמן מתוך למידה ומתוך ניסיון רב שנים בתחום, את בקיאים בעולם הפיננסי, הניהולי והשיווקי.
התנהלות פיננסית וגיוס מימון
ניקח לדוגמא את הנושא הפיננסי, כל עסק צריך להתחיל בתקציב ראשוני כלשהו. נאמר שהיזם משקיע את כספו כפי שידו משגת, מהיכן הוא מביא את שאר המימון הנדרש? לפי מה ידע בכלל כמה נדרש לו תקציב ראשוני וכמה תקציב חודשי? כיצד מתחלק הכסף בכלל הפעולות שיבוצעו בכדי להחדיר את המוצר לשוק, לשווק אותו ולפרסם לקהל היעד וכדומה? שאלות אלו ודומות להן עולות ליזמים, והם נדרשים השיב עליהן על מנת להשיג את התקציב הדרוש ולנהל את התקציב בצורה חכמה כך שלא יפסידו. בוודאי שמעתם לא פעם ולא פעמיים על חברות שנפלו בשל משברים כלכליים, וזה יכול לפגוש אותך כמעט בכל שלב בתהליך פתיחת עסק ובזמן הפעילות שלו.
לדוגמא, כאשר עסק מגיע למצב בו ההוצאות שלו גוברות על ההכנסות הוא אינו יכול להיות רווחי והוא עלול להיכנס למשברים כלכליים כה קשים שהדרך לצאת מהם אינה פשוטה. עסקים רבים נסגרים עקב כך שלא ניהלו נכון את הנושא הכספי. יועץ עסקי יודע לתקצב (יחד איתך) את כלל הפעולות שצריכות להיעשות בהתאם לצרכים של העסק.
הצרכים השונים של כל עסק
ניתן להבין כי הקמה וניהול של עסק אינו דבר פשוט, במיוחד לא כאשר בכל יום אנחנו שומעים על עסקים חדשים שצצים כמו פטריות אחרי הגשם. 
לדעת לנהל עסק זה להרכיב פאזל, לקחת בחשבון הרבה מאוד אספקטים שהרבה אנשים פשוט לא חושבים עליהם. לדוגמא: אספקט התחרות. נאמר שאתה רוצה לפתוח מסעדה בירושלים, אתה משקיע כסף רב, מחשבה, אנרגיות וזמן, כאשר כל כולך בתוך הפרויקט.
ולפתע אתה מגלה ששני חנויות לידך קיימת מסעדה עם קונספט דומה לשלך. באם היית מתייעץ עם יועץ עסקי לא היית מגלה בהפתעה גמורה שאתה פותח מסעדה בקרבת מקום למתחרה ישיר שלך, שהרי יועץ עסקי היה בודק את המתחרים שלך, היכן הם ממוקמים, מה הם מציעים, מהן החולשות והחוזקות שלהם, ולעומתם – מה הבידול שלך, במה המסעדה שלך נבדלת. יועץ עסקי יודע לזהות גם הפתעות בלתי צפויות, כך שלא תגיע למצב שכזה.
חברת MINDED - ייעוץ עסקי היא בדיוק מה שאתה צריך. היא מספקת ייעוץ עסקי, פיננסי וארגוני לבתי עסק.  תהליך הייעוץ מתבצע תוך ליווי והטמעה של תוכניות עבודה ארגוניות וליווי אישי. היועצים שלה חושבים על כל מרכיבי הפאזל ולא יפספסו אף חלק על מנת שהעסק שלך יממש את הפוטנציאל שלו ואף מעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה