שיווק ופרסום

מנכ"לית דיגיטאלנט: "כדי לצלוח את המשבר, חייב לשנות את אסטרטגיית השיווק"

בבואכם לפרסם בחנו מחדש את המסרים שלכם, שימו לב למסרים שעבדו ושנו אותם בהתאם. נצלו את התקופה כדי לבחון שינויים ולעבוד על אסטרטגיה חזקה שתעזור לכם להצמיח את העסק כשהדברים יחזרו לשגרה
מאשה דשקוב | 
מאשה דשקוב מנכ"לית דיגיטאלנט (צילום ליאת מנדל)
כבר היום, ניתן להבין שההשפעה שהיתה למשבר הקורונה על חלק מהשחקנים הגדולים יותר באקו-סיסטם של תעשיית הפרסום הגלובאלית, האזורים והמקומית הייתה מאוד קשה, אך יחד עם זאת היא נובעת מתגובה אנושית הקשורה לנקודת זמן מאוד ספציפית שאנו חווים כרגע. פרסום דיגיטלי ספג מכה קשה מכיוון שבתחילת המשבר, חברות רבות משכו את מועדותיהן באופן מיידי או עצרו את הקמפיינים שלהם במאמץ להעריך מה יהיה הלאה.
למעט תחום התיירות אשר היה הנפגע הראשון, השפעת המגיפה הורגשה באמת בכל ענף התעשייה המקוונת בחצי שני של חודש מרץ. דיווחים על עלייה בנדבקים בנגיף, סגירת המסעדות, ביטול כל האירועים, ההופעות וכד' גרמו לתחושה קשה של חוסר וודאות ופאניקה בציבור הרחב כמו גם אצל מפרסמים. אלו, נקרעו בין הצורך להמשיך ולקדם את המותג שלהם לבין הצורך להיות רגישים ולהתאים את המסרים שלהם למצב המשתנה כל רגע. המעבר לעבודה מהבית מה שהוביל לבילוי יותר זמן פנימה, הצפייה המתמדת בחדשות, התמודדות עם הילדים בבית והשיעורים המקוונים, וההנחיות הנוקדות של משרד הבריאות והממשלה השפיעו משמעותית על כל מאמצי הפרסום והשיווק.
המשבר העמיד חברות רבות במצב בו הן היו צריכות "לחשב מסלול מחדש" ולשנות את סדר העדיפויות שלהן.זה בא לידי ביטוי בצורך של המותגים והשותפים שלהם לחשוב מחוץ לקופסה ולהתאים את המסרים במהירות למצב החדש, לחשוב מקורי ובהתאם לכך לפנות לערוצים אחרים, במיוחד ערוץ השיווק הדיגיטאלי, כשהיתרון המובהק של שיווק דיגיטלי הוא היכולת לתקשר עם הקהל שלכם, הזקוק לתשובות לגבי המותג שלכם במיוחד במציאות החדשה. מותגים שהצליחו להתאים את עצמם במהירות למצב החדש ולשנות את המסרים שלהם חיזקו את הקשר הדיגיטאלי עם הלקוחות שלהם.
עם זאת, איננו יודעים כמה זמן תימשך המגיפה הזו וכיום עם העלייה היומיומית במספר החולים, הדיבור על גל שני והפחד מסגר נוסף עולם השיווק הדיגיטאלי לוטה בערפל. מה בדיוק ההשלכות של המשבר על התעשייה, לטווח הקצר ולטווח הרחוק?
אני צופה כי התקופה תביא לשינויים מהותיים בהרגלי הלקוחות: העבודה מהבית וההגבלות הרבות שחלו בתחילת המשבר וחלקן חוזרות להיות בתוקף בימים האחרונים, הביאו לשינויים רבים בהרגלי היום יום של הלקוחות  ברחבי העולם. על פי מחקר של Pew Research Center נמצא כי כמעט 9 מתוך 10 אמריקאיים בוגרים טוענים כי חייהם השתנו לא מעט כתוצאה ממגיפה הקורונה, ועוד 44% הטוענים כי חייהם השתנו בצורה משמעותית מאוד. מפרסמים, בבואם לחשוב כיצד להגיב בצורה הטובה ביותר למשבר, עליהם לחזור ליסודות. הם צריכים לנתח היכן וכיצד הלקוחות שלהם מבלים את זמנם כעת, הבנה עמוקה וטובה של זה יאפשר להם להמשיך ולתקשר איתם באופן רציף.
שינויים בתמהיל המדיה: שינויים בהרגלים היומיומיים של הלקוח מין הסתם משנים גם את הדרך שבה הם צורכים מדיה מה שמוביל בצורה ישירה לכך שמפרסמים צריכים לחשוב מחדש על תמהיל המדיה הנכון לתוכנית השיווקית שלהם. כבר כיום ניתן לראות שמפרסמים החלו להשקיע כסף בערוצים התואמים את התנהגות הלקוחות שלהם ולקצץ תקציבים בערוצים שכבר לא עובדים. פרסום של תחום ה-אי קומרס צפוי לעלות בכ-18% ופרסום במדיות החברתיות בכ-22% (על פי סקר של חברת The Drum).
שינוי ובדיקה של המסרים שלכם:  משבר הקורונה אינו משפיע רק על הפלטפורמות בהן כדאי לפרסם ולהעביר את המסר שלך, אלא גם על המסר עצמו. לכן, בבואכם לפרסם בחנו מחדש את המסרים שלכם, שימו לב למסרים שעבדו באתר שלכם, בגוגל, במדיות חברתיות ותשנה אותם בהתאם. תרגישו בנוח לנסות מסרים שונים על מנת לבנות את המותג שלכם, נצלו את התקופה הזו לבצע A/B TESTING, אופטימיצזיות ולעבוד על אסטרטגיה חזקה שתעזרו לכם להצמיח את העסק כשהדברים יחזרו לשגרה.
גם אם המשבר ייגמר היום, אין ספק שהוא הותיר חותם בהיסטוריה. אך השאלה הנשאלת היא, כיצד התמודדתם עם המצב הזה? כולם מאחלים ומקווים שהמגיפה תסתיים בקרוב ונוכל לחזור לשגרה שפעם "שנאנו" אך כיום למדנו להעריך. ארגונים וחברות עם פלטפורמות דיגיטליות- זה הזמן הנכון להשקיע יותר באסטרטגיית השיווק הדיגיטאלי שלכם וכך להשיג נתח משמעותי מהשוק אליו אתם שייכים.
הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית דיגיטאלנט, בית הספר למקצועות השיווק והדיגיטל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה