שיווק ופרסום

קסטרו תחת מתקפה בעקבות קמפיין אופנה לילדים: "פלרטוט קל עם פדופיליה"

ביקורת ברשת על הקמפיין החדש של חברת האופנה, שמציג ילדות בתנוחות שנויות במחלוקת.  חלק מהגולשים חשבו כי מדובר בסוג של פורנו וחלק טענו כי האסוציאציות בעיני המתבוננים בלבד. סמנכ"לית השיווק של קסטרו: "לא מבינים שהעולם השתנה"
אילן שניג |  5
קמפיין קסטרו (צילום מתוך האינסטגרם)
"המבט, הפיסוק, הזווית. את אוביקט מיני. תמיד. מליד עד מוות" במילים האלה מסכמת חברת הכנסת תהלה פרידמן את הקמפיין החדש של קסטרו לקראת פתיחת שנת הלימודים. 
 תמונה ספציפית מתוך הקמפיין, שכבר עלה לפני מספר שבועות, הפכה לויראלית ולמוקד ביקורת ברחבי הרשת. הפוסט שהצית את הסערה עלה ברשת על ידי גולש בשם ארז מרקוביץ', שכתב: "הקמפיין החדש של Castro לחזרה לבית הספר. הילדה על הפרקט במכנסיים קצרים, נשענת לאחור, צילום מגבוה, מבט מעט מושפל ועיניים נישאות מעלה. והילד? הוא דווקא עומד ובלבוש מלא, צילום בגובה העיניים, מביט הישר למצלמה. מה הסיכוי?שתפו".
 

הקמפיין החדש של Castro לחזרה לבית הספר. הילדה על הפרקט במכנסיים קצרים, נשענת לאחור, צילום מגבוה, מבט מעט מושפל ועיניים...

פורסם על ידי ‏‎Erez Markovich‎‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020
הפוסט זכה מהר מאוד למאות תגובות ושיתופים והפך לזירת קרב בין הפמיניסטיות והפמיניסטיים שהביעו זעזוע מהמיניות וההחפצה של ילדה בת 9 לבין אלה שטענו כי אין בתמונה סיבה לדאגה.ח"כ תהלה פרידמן היתה אולי הבוטה מכולם ואף הבטיחה שתנסה להתמודד עם התופעה דרך חקיקה: "קמפיין של קסטרו. פלירטוט קל עם פדופיליה. ובעיקר חינוך לגיל הרך. המבט, הפיסוק, הזווית. את אוביקט מיני. תמיד. מלידה ועד מוות. אלף הפגנות, מחאות וגם מערכי שיעור לא יעזרו כשזה מה שמשודר לכולנו מכל עבר. לא יודעת אם יש דרך להלחם בזה באמצעות חקיקה, בהחלט מתכוונת לברר."
 
השחקן תומר שרון ענה לח"כ פרידמן: "אנשים שנזעקים על תמונות של ילדות, למשל בקמפיין המדובר האחרון של קסטרו, שהן "פדופיליות" לא שמים לב שהם אלה שיוצאים הפדופילים? מה "סקסי" בתמונות האלה? מה "פתייני" בתסרוקות או בבגדים? למה ילדה לא יכולה לשכב על הגב או לשבת ברגליים פתוחות, כי זו ישיבה אנושית נוחה וטבעית בלי שהאסוציאציות המזוהמות שלכם יכתירו אותה כטרף לסוטים? התחרפנתם?".
 
גולשת אחרת כתבה: "זה מרתיח שמשכפלים תנוחות פורנו לילדים. מרתיח" ובתגובה ענו לה: "איפה את רואה תנוחת פורנו? ילדה על סקייטבורד? מה לא בסדר איתכם? מי שכתב את הפוסט מלכתחילה צריך לעשות בדק בית עם עצמו ולשאול למה הוא רואה בילדה מהממת שמצטלמת מיניות? ואיך הפכנו להיות חברה כזאת שזה מה שהיא רואה ב-2020?" גולשת אחרת, שהיא גם צלמת במקצועה כתבה: "גולשת אחרת, צלמת במקצועה כתבה: "צילמתי מספיק ילדות בחיי ומשום מה לא יצא לי במקרה דברים כאלו. ואם איכשהו משהו היה מתפלק לי, זה היה נגנז כשהייתי רואה את זה. הבעיה כאן מתחילה בצלם וממשיכה שאנשי השיווק שבחרו בזה. כל-כך הרבה דרכים שבהן אפשר לצלם ילדים וילדות באופן מעניין ותמים, זו לא אחת מהן"
מקסטרו נמסר בתגובה על ידי מור פסו אבלגון סמנכ"לית השיווק של החברה, שהתייחסה לפוסט שהצית את המחאה:
"איך רואים שגבר כתב את הפוסט הזה. לא סתם גבר, גבר שלא הבין שהעולם משתנה. למה? תבין, ב-2020, זה לא בשבילכם. לא איך שאנחנו מתלבשות. לא איך שאנחנו מדברות. לא איך שאנחנו מסתכלות ימינה או שמאלה מלמעלה או מלמטה. אם אני שמה ג׳ינס קצר זה כי בא לי/חם לי/נוח לי/לא עניינך למה. ילדה שיכורה שבקושי מצליחה לדבר - לא רוצה שיאנסו אותה עשרות גברים. ילדה שמסתכלת בשיא הביטחון למצלמה - לא חושבת עליך. על מה שאתה רואה. על איך זה מתפרש בעיניך. היא חושבת על עצמה. ככה טוב לה. מה תעשה? תשאל את עצמך למה אתה רואה בזה משהו פתייני. בילדה. קטנה. בשורטס. מאושרת לומר שבעלי פשוט ראה בזה קמפיין חזרה לבית הספר מלא סטייל. מציעה לכולם לפקוח את העיניים" .
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למה אתם נותנים פרסום חינם לקסטרו
    שרוני 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי היה ברור שתיהיה סערה מהקמפיין שלהם
    סגור
  • 3.
    וואו לא הרגשנו שהעולם השתנה
    אפרת ביכמן 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סמנכלית שיווק מהגיהנום זה לא אני זה אתם. העולם השתנה ולא הרגשתם? הרגשנו את לא הרגשת כך חווה קבוצה גדולה של אנשים את הקמפיין שלכם. אז מה את עושה? אולי לנסות להבין? אם זה פוגע בכם בואו ואפגע בכם עוד יותר. יופי תמשיכי כך. אני לקסטרו לא נכנסת
    סגור
  • 2.
    נמאס מההדתה
    דתיים תופסים טרמפ 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא אונס נשים זה לא סיבה להדתה, להזכירכם כרגילרק עכשיו בכותרות בחדשות עוד רב צדיק גדול נתפס מתעסק עם נשים!
    סגור
  • אין דבר כזה הדתה. תתחיל לחיות בעולם נורמלי והגיוני.
    1 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דבר שנקרא מסורת ויהדות- ויש כאלו שנרתעים מזה- וזה לגמרי לגיטימי. אלו שנרתעים מערכי היהדות- עוטפים את זה בשם חדש יחסית - הדתה. אבל אין דבר כזה. יש מסורת מול חילוניות. זה הכל. ולנושא שכתבת- אנסים, פדופיליה וכל זה- מקרה האונס המזעזע באילת- עד כמה שידוע לא היה שם אפילו אחד דתי. בהרבה ממקרי הרצח בתל אביב, בצפון ובכלל- אין דתיים. ובכלל- עצם זה שאדם חובש כיפה לקראת שימוע בבית הדין, לא הופך אותו לירא שמיים. להיפך. הציבור הדתי מוקיע אותו מתוכו והוא אינו שייך אליו. אז אל תנסה לנכס כל לכלוך אל הדתיים. הפוליטיקאים עושים את זה מצויין. המשך שבוע מצויין. :)
    סגור
  • 1.
    ועם מכנסיים בגובה כזה לא יכניסו אותה לבי"ס
    . 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא למדו משנים עברו שבנות צריכות מכנסיים עד הברך כמו בבית יעקב? מכנסיים כמו שהיא לובשת מתאימות אולי לפריצות שהשתוללה כאן בשנות ה80 היום אסור לילדות להתלבש ככה
    סגור