שיווק ופרסום

הקורקינטים החשמליים מסוכנים: גיא הוכמן עובר לכלי אחר

הרלב"ד יוצאת היום בקמפיין חדש הכולל שיתוף פעולה עם הקומיקאי גיא הוכמן. במרכז הקמפיין - הסכנה שכרוכה בשימוש בקורקינטים, וכיצד צריך לנהוג כשעולים עליהם
מערכת ice | 
קורקינטים (צילום מערכת אייס)
הקומיקאי ואושיית הרשת גיא הוכמן נקרא לדגל וגוייס על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) לקמפיין להעלאת מודעות לרכיבה בטוחה בקורקינט ואופניים חשמליים שהושק היום במדיה השונים.
תושבי נס ציונה קמו הבוקר למראה לא שגרתי, ברווז ענק הוצב במרכז העיר כחלק מהקמפיין, בו הוכמן מעביר את המסר בדרכו ההומוריסטית כשהוא בעצמו רוכב על ברווז. 
הוכמן שנצפה לא מעט מתגלגל ברחובות תל אביב על קורקינט חשמלי (שנגנב לאחרונה) פונה לצעירים לרכב באופן בטוח בכלים החשמליים, לציית לחוקי התנועה ולשמור על החיים שלהם, תוך מתן דגש על הגדרת הקורקינט ככלי רכב, ולא סתם קורקינט.
  
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שעומדת מאחורי הקמפיין דיווחה כי כרבע מהנפגעים בתאונות דרכים בעת שרכבו על כלים חשמליים הם בני 24-16. עם זאת, ניכרת מגמת עלייה בגילאי הנפגעים. יש רוכבים נפגעים בכל קבוצות הגיל, אפילו בני 65 ויותר. בשנים האחרונות, נהרגו בישראל בכל שנה בממוצע 17 רוכבי אופניים חשמליים ו-3 רוכבי גלגינוע (קורקינט חשמלי).
בשנים האחרונות חלה עלייה במשתמשי הגלגינוע – קורקינט חשמלי. כיום אנשים רבים, מבוגרים ובני נוער, משתמשים בקורקינטים חשמליים כדי להגיע לעבודה, למוסדות האקדמיים ולבתי הספר. עם העלייה הגדולה בשימוש בקורקינט החשמלי חלה גם עלייה במספר תאונות הדרכים שמעורבים בהם קורקינטים חשמליים, במספר הרוכבים שהגיעו לאשפוז ואף במספר ההרוגים. 
רכיבה על קורקינט חשמלי מותרת רק מגיל 16, למי שעבר מבחן תיאוריה או בחינה ייעודית לרכיבה וקיבל אישור הכשרה לרכיבה. חובה לחבוש קסדה עם מחזיר אור בכל גיל ובכל דרך. רוכבים על שבילי אופניים. באין שבילי אופניים ניתן לרכוב על הכביש בזהירות ובהתאם לחוקי התנועה. בכל מקרה אסור לרכוב על מדרכה. 
קורקינט חשמלי מוגדר ככלי בעל מנוע בעל הספק מרבי של 250 ואט, שמנועו מפסיק את פעולתו כאשר המהירות עולה על 25 קמ"ש, בהתאם לתקינה האירופית. התקנות קובעות, כי בקורקינט חשמלי יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים פנס קדמי בעל תאורה לבנה, פנס אחורי בעל תאורה אדומה, מחזיר אור מאחור ומחזירי אור בצבע צהוב על דוושות האופניים. התקנות קובעות, כי קורקינט חשמלי יישא סימון רשמי של המילים "גלגינוע".
אסור להרכיב אדם נוסף על קורקינט חשמלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה