שיווק ופרסום

יונילוור הסתבכה עם BDS: חזרת בן אנד ג'ריס לישראל תדחה?

BDS מגנה את מכירת בן אנד ג'ריס על ידי יוניליוור לזכיין ישראלי: "אם תיושם, ההחלטה של ??יוניליוור תפייס את ישראל, ותעודד את מערכת הדיכוי של ישראל בת עשרות שנים נגד פלסטינים"
מערכת ice | 
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90, pixabay)
בחודש יולי אשתקד, בן אנד ג'ריס אמרה כי הפעילות המסחרית שלה בישראל, בשטח שנכבש באופן בלתי חוקי לכאורה "לא עולה בקנה אחד" עם ערכיה וכי היא לא תחדש את הסכם הרישיון שלה כאשר הוא יפוג בסוף השנה שלאחר מכן עם הזכיין אבי זינגר.
בעקבות גל של תגובה נגד קבוצות פרו-ישראליות, פוליטיקאים ישראלים כמו גם מחוקקים בארה"ב, יוניליוור, חברת האם של מותג הגלידות, הודיעה ביום רביעי כי מכרה את האינטרסים העסקיים שלה בישראל לזינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל. "BDS הפסיד. כעת יש לי את הזכות למכור את בן אנד ג'ריס תוך שימוש בשמה העברי והערבי...לנצח", אמר זינגר על ההחלטה.
 
למרות הודעת יוניליוור, בן אנד ג'ריס מסרה כי היא אינה מאשרת את ההחלטה ומצאה אותה אינה מתיישבת עם ערכיה. "אנחנו מודעים להכרזה של יוניליוור. בעוד שחברת האם שלנו קיבלה את ההחלטה הזו, אנחנו לא מסכימים איתה", צייצה החברה ביום רביעי. "אנחנו ממשיכים להאמין שזה לא עולה בקנה אחד עם ערכי בן אנד ג'ריס שהגלידה שלנו תימכר בשטח הפלסטיני הכבוש".
ההחלטה של ​​בן אנד ג'ריס בשנה שעברה להפסיק את פעילותה בשטחים הפלסטיניים הכבושים זכתה לתשואות וגם באזהרות מצד פעילים פלסטינים. עם זאת, מדינות ארה"ב הגיבו בצורה פנימית, כשכמה מהן עברו להתנתק מחברת האם שלה, יוניליוור, בתגובה. אריזונה הייתה אחת המדינות הראשונות שעשו זאת, והפחיתה את השקעותיה של 143 מיליון דולר בחברה לאפס בשנה שעברה.
עם זאת, כעת, לאחר שיוניליוור סללה את הדרך למכירת הגלידה בשטחים הכבושים, כמה מאותן מדינות בארה"ב בודקות אם להשקיע מחדש בחברה או לא, לפי דיווח של Responsible Investor. גורמים מאריזונה, ניו יורק, ניו ג'רזי וטקסס אמרו שהם בוחנים כעת את המצב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה