פרויקטים

הנדל"ן המסחרי סוגר שנה מוצלחת: "כולם ראו שחורות, אבל הדרישה למשרדים רק גדלה"

ההספדים לענף הנדל"ן המשרדי התבררו כמוקדמים מדי, כשתמונת המצב בשטח מלמדת על עלייה בביקושים ובמחירים. עפר זיו, מנכ"ל חברת ויתניה, מסכם את השנה החולפת בשוק, מנתח את המגמות לשנה שבפתח, ויש לו גם הרבה מה לומר על היוזמה להסבת שטחי תעשייה למגורים: "ירייה באפילה של הממשלה"


הטלטלה שעבר שוק המשרדים עם התפרצות מגפת הקורונה היא כבר נחלת העבר, כשעל אף התחזיות הקודרות, רשם הענף שנה מוצלחת – עם זינוקים הן בביקושים והן במחירים.
"הקורונה היא מגה אירוע שתפסה את כולם בהפתעה. לנוכח הסגרים וההגבלות כולם ראו שחורות - אבל היום אנחנו רואים שהדרישה לשטחי משרדים רק גברה, כשההיי טק הוא הקטר שמניע את השוק", מנתח עפר זיו,  מנכ"ל חברת ויתניה בראיון באולפן  .ice "ההי טק דורש שטחים של מאות אלפי מטרים, כשזה אומר שאנחנו נראה זליגה גם למעגלים שמקיפים את תל אביב".
זיו מתייחס גם ליוזמת הממשלה להסבת  30%משטחי התעסוקה המתוכננים, למגורים ואומר כי "זו ירייה באפילה של ממשלת ישראל, שכנראה לא ממש יודעת עם מה היא מתמודדת. באיזו מודל מגורים בדיוק מדובר? על פניו מדובר במהלך מאוד נחמד, אבל נכון לעכשיו אף אחד לא ממש יודע מה יקרה עם זה".
במבט קדימה, לקראת 2022 מציין זיו: "שוק המשרדים בתל אביב לא יידע בקרוב לספק את כל הדרישות, מה עוד שהמחירים מתחילים להיות גבוהים, ועבור חלק מהחברות כבר לא סבירים. לכן אזורי תעשייה מסורתיים שלא מצריכים להיכנס לתל אביב יספקו מענה הולם בשנה-שנתיים הקרובות".  צפו בראיון המלא