פרויקטים
מחירים שפויים בעיר היקרה בעולם: זו הרשת שמרסקת את "מחירי תל אביב"
בעיר המזוהה עם יוקר המחייה, מרחיבה הרשת את פעילותה באמצעות המותג ויקטורי סיטי. החזון: לעודד התנהלות צרכנית נבונה. "יום שני טבעוני", המציע מבצעים ייחודיים הוא דוגמה מייצגת. "אנחנו באים לקראת הלקוחות במחיר ובהיצע", מדגיש המנכ"ל, אייל רביד
לפוסט שעלה לאוויר ביום שני האחרון (28.11) ואליו מצורפים תצלומים של מחירי פריטי מזון צמחוניים וטבעוניים משלל רשתות שיווק ברחבי תל אביב, אחראית שירי סייג – והוא משקף את התחושות של רבים מתושבי העיר, שמאסו בתמחור הגבוה של מוצרים טבעוניים. קצת מוזר, אבל דווקא נובמבר מצוין ברחבי העולם כחודש הטבעונות הבינלאומי, מתוך יעד ברור לעודד את הציבור לצרוך מוצרים שאינם מן החי – אלא שבפועל, גם מי שמשתכנעים להתנסות נרתעים לא פעם מהמחיר.
"עוד פוסט על יוקר המחייה... (סורי, אני יודעת שכבר נמאס...)", כתבה אסייג בפוסט, שמשותף בימים האחרונים בשורה של קבוצות פייסבוק. "אז במקום להתלונן, עצרתי בכמה סופרים להשוות מוצרים צמחוניים וטבעוניים שאני צורכת כמעט באופן קבוע. ברוב המקומות המחירים נעים בין 29 שקלים עד 35 שקלים, תלוי במוצר ותלוי ברשת. בוויקטורי נראה שכמעט כל המוצרים בימי שני הם במחיר של 24.9 שקלים. מסתבר שפשוט צריך לדעת איפה לבחור לקנות כדי שזה ישתלם...".
"כמי שהיא 6 שנים טבעונית, זה מקומם שהבחירה אישית-מוסרית שלא לפגוע בבעלי חיים, עולה לי ביוקר בסל מזון", מספרת סייג בראיון לאתר ice, על הסיבות שהובילו להשוואת מחירי המוצרים וכתיבת הפוסט. "אם תל אביב היא עיר יקרה, אז עבור האוכלוסייה הטבעונית היא יקרה פי כמה. המצב מחייב אותי לוויתורים והתפשרויות כמעט בכל קנייה".
"נמאס לי להיות פראיירית", ממשיכה סייג. "החלטתי לבדוק ולהשוות – והתברר לי שבימי שני בוויקטורי, יש פערים מטורפים במחיר לעומת הסופרים האחרים. בראייה לטווח ארוך, מדובר כאן על חיסכון שנתי של מאות ואלפי שקלים".
בדיקה שנערכה ביום שני השבוע בפרייסיז – אתר המשווה מחירים ברשתות המזון והפארם – מגלה כי "שני טבעוני" (Meatless Monday), של רשת ויקטורי זול יותר במבחר מוצרי מזון טבעוניים. יותר מכך: הפער במחיר של אותו המוצר בדיוק בין ויקטורי לרשת מקבילה, עשוי להגיע גם לסכומים של עשרות שקלים.
חותכים מחירים
בשנים האחרונות ממתגת את עצמה תל אביב כאחת הערים הידידותיות על הגלובוס עבור האוכלוסייה הטבעונית. כבר ב-2017 היא הוכתרה על ידי העיתון הבריטי The Independent, כבירת הטבעונות העולמית, ובהמשך לכך גם אתר הטבעונות הפופולארי HappyCow, דירג החודש את תל אביב כאחד ממוקדי הטבעונות הבולטים.
בשנים האחרונות ממתגת את עצמה תל אביב כאחת הערים הידידותיות על הגלובוס עבור האוכלוסייה הטבעונית. כבר ב-2017 היא הוכתרה על ידי העיתון הבריטי The Independent, כבירת הטבעונות העולמית, ובהמשך לכך גם אתר הטבעונות הפופולארי HappyCow, דירג החודש את תל אביב כאחד ממוקדי הטבעונות הבולטים.
בעוד הקהילה הטבעונית בתל אביב הולכת ומתרחבת – הרי שהנחת העבודה שהשתרשה בישראל היא שמוצרים המיועדים לקהל הטבעוני עולים יותר ביחס למוצרים מן החי. המשמעות: כל קנייה של פריטי מזון טבעוניים מייצרת מיד הכבדה משמעותית על הארנק.
מי שהחליטה להרים את הכפפה ולהציע מענה לאוכלוסייה הטבעונית בתל אביב (כמו גם ביתר חלקי הארץ), היא רשת ויקטורי. כחלק מהחזון של הרשת להטמיע צרכנות נבונה, כבר מספר שנים היא מובילה את "שני טבעוני", במסגרתו בכל יום ב' נחתכים בסניפיה מחירי המוצרים הטבעוניים.
"זיהינו את הרצון של יותר ויותר ישראלים לצרוך מזון טבעוני, ובאנו לקראתם במחיר ובהיצע", מסביר אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי. "הרציונל הוא לעודד את האוכלוסייה הטבעונית לכוון את הקניות שלה לימי שני וליהנות ממבצעים והטבות. אנו מזמינים את הלקוחות שלנו לגוון את סל המזון והתפריט שלהם. חשוב רק להדגיש, ההוזלות מתייחסות לכל סניפי הרשת, מצפון ועד דרום, כמו גם להזמנות אונליין".
אידיאולוגי, מוסרי, חסכוני
המבצעים וההנחות של רשת ויקטורי כחלק מ"שני טבעוני", מתכתבים היטב עם מציאות כלכלית המתאפיינת בעליית מחירים כמעט בכל תחומי החיים. הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר בתל אביב, מי שכבר הוכתרה כ"עיר היקרה עולם".
המבצעים וההנחות של רשת ויקטורי כחלק מ"שני טבעוני", מתכתבים היטב עם מציאות כלכלית המתאפיינת בעליית מחירים כמעט בכל תחומי החיים. הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר בתל אביב, מי שכבר הוכתרה כ"עיר היקרה עולם".
רשת ויקטורי סיטי, הפורמט השכונתי של ויקטורי, נכנסה לתל אביב ב-2021, במטרה לייצר כללי משחק חדשים. היום, היא מונה כבר 5 סניפים, כאשר שני סניפים נוספים של ויקטורי סיטי צפויים להיפתח בתל אביב במהלך השבועות הקרובים.
"ויקטורי, כהחלטה אסטרטגית, בחרה להביא את בשורת ההוגנות גם למרכזי הערים בישראל – כשתל אביב היא אקורד הפתיחה של המהלך", מפרט רביד. "אנחנו מביאים אליה את בשורת המחירים השפויים".
"התל אביבים יודעים שזה אידיאולוגי ומוסרי להיות טבעוני, אבל בעיקר יקר", מוסיף גל מרגלית, מנהל השיווק של רשת ויקטורי. "כמעט בלתי אפשרי כלכלית לשמור על אורח החיים הזה, בטח בעיר היקרה בעולם. מתוך ראייה בצורך שהגיע מהשטח, החלטנו לשים דגש על סל המוצרים הטבעוני, להוזיל ולהנגיש את הקטגוריה עם מבצעים ייחודיים. סניפי ויקטורי סיטי בתל אביב נועדו לאפשר לתושבי העיר לערוך את הקניות בקרבת הבית, מבלי להיתקע בפקקים ולבזבז זמן יקר על חיפוש חניה".

סניף של ויקטורי סיטי. "לכל יום ברשת יש את סל המוצרים וההטבות שלו" (צילום באדיבות רשת ויקטורי)
"שני טבעוני" הוא רק חתיכה אחת מתוך פאזל שלם של מבצעים והוזלות ברשת ויקטורי. "לכל יום ברשת יש את הייחוד שלו ואת סל המוצרים וההטבות שלו – והצרכנים מאמצים את הקו ומתאימים את הקניות למועד הספציפי", מציין מרגלית. "הקונספט הזה, שכבר רץ בסניפים הגדולים של הרשת ברחבי הארץ, מגיע עכשיו גם למרכזי הערים. אנחנו נמצאים היום ב'זמן צרכן': הוא יודע לעשות את הקניות הכי נכונות וחכמות עבורו, לבדוק, להשוות ולבחור. אנחנו רואים איך הוא משנה הרגלים ישנים, לטובת התנהלות צרכנית אחראית ושקולה – עניין שמתבטא בהורדת העלויות החודשיות שלו".
"מבצעים שעורכת ויקטורי ביום הזה, הם התפתחות חיובית מאוד מבחינת הקהל הטבעוני", מסכמת סייג. "האפקט פה הוא כפול: הן בהעלאת המודעות ליום ללא בשר, ובהן בהיבט הצרכני".
בשיתוף ויקטורי


