אייל רביד מנכ"ל ויקטורי: שווי חברה, ביוגרפיה עסקית ותרומתו לקהילה

הוא גדל בחוף השנהב, שירת כקצין לוגיסטיקה והפך את רשת ויקטורי לשם שמוכר בכל בית בישראל. מי אתה אייל רביד?

מערכת ice |  5
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי (צילום Magma Images, יחצ)
אייל רביד, יליד 1968, הוא בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת ויקטורי (ותת הרשת ויקטורי סיטי) - מהרשתות הקמעונאיות הגדולות בישראל, החולשת על עשרות סניפים הפזורים ברחבי ישראל ומעסיקה אלפי עובדים. נכון לאפריל 2022, נסחרת ויקטורי בבורסה על פי שווי חברה של 768 מיליון שקלים.
ביוגרפיה עסקית
רביד הוא בנם של חיים (ויקטור) ויהודית. הוא נולד בבת ים וכבר כילד הראה יוזמה וחריצות, כשבגיל 9 פתח מיזם לשטיפת רכבים בחניון השכונתי. את השנים הבאות העביר באפריקה, כשאביו ניהל מספר שנים מאפייה בחוף השנהב. בהמשך חזרה המשפחה לישראל והתיישבה בתל אביב. רביד הוא בוגר תיכון אליאנס היוקרתי ובצה"ל שירת כקצין לוגיסטיקה. את הרשת ייסד האב ב-1986 כשבתחילת דרכה היא התמקדה בפעילות בענף הבנקאות באירופה ובאפריקה, ובהמשך שינתה כיוון לעסקי הקמעונאות והמזון. רביד עצמו נכנס לעסק המשפחתי בגיל 23 ולאחר שהשתפשף ולמד אותו מקרוב, מונה ב-2005 למנכ"ל והחליף בתפקיד את האח אבי שטס לארה"ב.
ב-2011 הונפקה ויקטורי בבורסה בתל אביב לפי שווי של 280 מיליון שקלים. כחלק מתהליך התרחבות, רכשה הרשת ב-2016 11 סניפים של "מגה בעיר" ושל  "YOU" ממגה קמעונאות בכ-36.5 מיליון שקלים, כחלק מהמגמה רכשה ויקטורי ב-2019 חמישה סניפים מ"יינות ביתן" בסכום שנע סביב 80 מיליון שקלים. ב-2017 השיקה ויקטורי אתר מכירות מקוון. תחת הנהגתו, הפכה ויקטורי מ"יתוש שאף אחד לא סופר", כדברי רביד, לאחת השחקניות הגדולות בתחום, המגלגלת מיליארדי שקלים ומוכרת בכל בית בישראל. אחד ממאפייני הרשת הוא פעילות בפורמט של דיסקאונט. 
"אני חי את עבודתי 24 שעות, 7 ימים בשבוע", סיפר באחד הראיונות שנערכו עמו. "אני מכיר את כל עובדי על בעיותיהם. אני גם מכיר את כל המחירים בסופר בעל פה, מה שאומר, שהעבודה אף פעם לא נגמרת אצלי. עם זאת, אין לי דבר חשוב יותר מאשתי וילדיי, זמננו המשותף הוא קודש עבורי".
מדיווחי הרשת עולה כי מכירותיה ב-2021 התנקזו לסכום של 2.31 מיליארד שקלים – ירידה של 2.7% ביחס לשנה שקדמה לה, הנובעת מחזרה לשגרה אחרי שיאי צריכה שאפיינו את ימי הקורונה. ב-2021 עמד הרווח התפעולי של החברה על 89 מיליון שקלים, ירידה של 15.1% ביחס לשנה קודם לכן, ואילו הרווח הנקי שרשמה הרשת היה 50.7 מיליון שקלים, זאת לעומת 58.1 מיון שקלים במהלך 2020.
רביד והרשת מסתכלים כעת קדימה, כשבין השנים 2023-2022 נערכת ויקטורי לפתוח 8 סניפים בהיקף כולל של כ-11 אלף מ"ר. הסניפים הללו יצטרפו ל-7 סניפים נוספים שייפתחו תחת תת הרשת ויקטורי סיטי.
המגדלור המשפחתי
רביד נשוי לשגית (אותה הכיר בצבא) ואב לארבעה, מתגורר בגדרה. את אביו שנפטר במרץ 2022 הוא הגדיר בראיון ל"YNET" כמודל לחיקוי: "הוא דוגמה ומופת לאדם, שבנה את עצמו בעשר אצבעות. עבורי הוא מגדלור שמאיר למרחוק".
באמצעות הרשת המשפחתית, מוביל רביד פעילות פילנתרופית, כאשר ויקטורי תורמת לעמותות המגייסות מזון וציוד לנזקקים, ומעבירה משלוחי מזון על בסיס קבוע. את עצמו מגדיר רביד כ"משוגע לכדורגל", ואף שגדל במרכז הארץ הוא אוהד את הפועל באר שבע. כשהקבוצה השתתפה בליגה האירופית, הגרילה ויקטורי 70 חבילות טיסה למשחק מול מועדון הפאר אינטר מילאנו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בחור אינטלגנט מאוד ובעל ראייה רחבה מזהה את צורך הלקוח
    דודי א 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמכיר את האיש ואת המשפחה יודע איך הם הצליחו הם מתייחסים לכל אחד בכבוד לא משנה מה תפקידו או כוחו הרבה פעמים דרך זה הם קיבלו תנאים טובים מספקים שפשוט האמינו בהם וזיהו את הכיוון שהם מובילים.. מגיע להם להצליח . כולם רואים את הסוף לא כולם יודעים כמה סיכונים לקחו וכמה מדורי גיהינום עברו. זה רק אמצע הדרך
    סגור
  • 4.
    יפה
    צביקה 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכרתי את אייל כשהיה בן 24.25 הייתי עובד בשופרסל בראשון אייל היה באותו זמן סוכן של מפעל בורקסים של משפחתו . היה חרוץ מאוד איכפתי ונחמד.סיפר לי על סופרמרקט שמשפחתו פתחה בקרית גת. לימים הייתי מנהל בשופרסל. כל הכבוד לו על פיתוח רשת ובהצלחה.
    סגור
  • 3.
    אולי מספיק
    אורן 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אייל תגיד כמה אתה משלם על יחסי ציבור , לא נמאס לך המזון שלך עדיין פג תוקף , לא מאמינים תבדקו מה היה בסניף בקרית מוצקין לא מאמינים לכו לכל סניף ותראו מה הולך במחסן, עבברים בגודל של חתולים . גועל נפש , ואתה אייל תיזהר שאתה יושב בקפה בגדרה
    סגור
  • 2.
    רשתות מזון
    זהבה 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עובדת ברשת מזון והאמת זו העבדות החדשה במקומו ובמקום מעסיקים אחרים בתחום אין לכם במה להתגאות
    סגור
  • 1.
    תותח רציני
    יובל 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שימשיך להצליח
    סגור