רכב

עלייה דרמטית בשיעור גניבות הרכב: 19,759 מקרים רק בשנה החולפת

בשנה האחרונה מקרי גניבות הרכב זינקו לכמעט 20 אלף מקרים, העלייה היא ניכרת ודרמטית שמרמזת שהסיבה היא בשל עליית חידוש ביטוח הרכב

מערכת ice | 
גניבת רכב-אילוסטרציה (צילום freepik)
לנוסעים שחידשו מאז תחילת 2024 את ביטוח הרכב שלהם, ספגו מכה קשה לכיס, זאת כאשר הביטוח עלה גם אם לא היה מעורב הנוסע בתאונה שקלקלה את העבר הבטיחותי הנקי שלו. לפני נתוני "Wobi", בינואר נרשמה עלייה ממוצעת של 2$ במחירי פוליסת הביטוח. עלות הביטוח לטויטה קורולה, למשל, זינקה תוך שנה ב-33.1%, לעומתה סקודה אוקטביה רק ב-29.1%.
לפי וואלה, נתוני המשטרה וחברת הביטוח מגלים כי בשנה החולפת חלה עלייה דרמטית בשיעור גניבות רכב, שזינקו ל-19,759 מקרים, עליה ניכרת מהשנתיים האחרונות עם 14 אלף כלי רכב שנגנבו בשנת 2022, ו-10 אלף בשנת 2021.
הגידול העקבי במספרי הגניבות מעידים על כישלון המשטרה בצמצום התופעה, שעולה מאות מליוני שקלים לאזרחי ישראל מידי שנה, מה שבנה עסק משגשג לגנבים ששווה את הסיכון בגניבה עצמה עבורם.
"תופעת גניבת כלי הרכב בישראל היא מאוד חריגה" טוען גיא ניר, תת ניצב בדימוס, לשעבר מפקד יחידת איתור ותפיסת גנבי רכב בלהב 433, בשיחה עם וואלה: "בארה"ב למשל, יש כמה מנגנונים שיש למערכת אכיפת החוק, אחד מהם, קרוי Car Fax שנותן לך בהקלדה של מספר רכב או שלדה את כל ההיסטוריה המלאה של הרכב, ולכן אף אמריקאי לא יקנה רכב שהולחם מכל מיני חלקים".
עוד הוסיף ניר: "אבל בישראל זה לא קיים. מכיוון שיש לידנו יישות שהכל מתנקז לשם כי האכיפה שם מופחתת, ברור שאם כל המשחטות היו פועלות בישראל היינו במצב אחר לגמרי. כל עוד קיימת יחידת אתג"ר - יש כתובת שאפשר לבוא אליה בדרישות ולהטיל עליה אחריות. כל מי שאומר שאין לה השפעה על גניבות הרכב הוא מטעה את הציבור. חלק מהאלמנטים של אתגר מלבד החקירות והמודיעין זה מחקר וניתוח. יש ליחידה את הלוקסוס לבחון ולטפל בתופעה במאקרו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה