רכב

יאנגו משלמת ביוקר: זו הסיבה שנקנסה ב-1.25 מיליון שקל

חברת יאנדקס תשלם קנס בגובה 1.25 מיליון שקל למדינה, לצד התחייבות בגובה 2 מיליון שקל נוספים להימנע במשך שלוש שנים מכל ביצוע של עבירות כמו אי הפעלת מונה וגביית שכר הסעה שלא כדין בהן הורשעה בתיק הזה
מערכת ice | 
מוניות יאנגו (צילום shutterstock)
עסקת טיעון נחתמה בין משרד התחבורה לבין יאנגו, אחת מאפליקציות המוניות הפופולריות ביישראל, במסגרת תיק פלילי שנגע להפעלת "מחיר FIX", שירות גבייה מהנוסעים שנוהל לכאורה באופן לא חוקי.
על פי ההסדר שנחתם, כלכליסט מפרסמת כי חברת יאנדקס תשלם קנס בגובה 1.25 מיליון שקל למדינה, לצד התחייבות בגובה 2 מיליון שקל נוספים להימנע במשך שלוש שנים מכל ביצוע של עבירות כמו אי הפעלת מונה וגביית שכר הסעה שלא כדין בהן הורשעה בתיק הזה.
 
הוסכם כי חלק מהנהגים והשותפים העסקיים ביאנדקס, וכן נציגה בישראל לא נכללו בכתב האישום. המדינה הצדיקה את הסדר הטיעון בשל ההתנהלות של יאנדקס בנושא: "תוך הפנמה של חומרת העבירות, לקיחת אחריות כספית משמעותית ויציאה לדרך חדשה".
רק בחודש שעבר, אפליקציית המוניות יאנגו, החליפה בעלים. קבוצת משקיעים שהוביל אשר עוז, איש עסקים בתחום ההיסעים והמוניות, הודיעה שתרכוש את הפעילות של יאנגו בתחום המוניות בישראל ותפעיל אותה תחת זיכיון.
סכום העסקה המדויק לא נחשף, אך הוא ממוערך בעשרות מיליוני שקלים כשהזיכיון לו זכו קבוצת המשקיעים יהיה רלוונטי רק לתחום המוניות ואילו שירות המשלוחים של החברה "יאנגו דלי" ישאר בבעלותה של החברה הגלובלית שתמשיך להפעיל בישראל ותעסיק גם את אנשי המחקר והפיתוח בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה