השוק

יאנגו ישראל מחליפה בעלים: זו קבוצת המשקיעים שרכשה את החברה

יאנגו ישראל מחליפה בעלים: אפליקציית המוניות יאנגו, אשר מחזיקה בכ-25% מנתח השוק מכרה בעשרות מיליוני שקלים את הזיכיון הישראלי לקבוצת משקיעים בהנהגת איש העסקים אשר עוז. כל הפרטים
מערכת ice | 
מוניות (צילום shutterstock)
אפליקציית המוניות יאנגו, מחליפה בעלים. קבוצת משקיעים שהוביל אשר עוז, איש עסקים בתחום ההיסעים והמוניות, הודיעה שתרכוש את הפעילות של יאנגו בתחום המוניות בישראל ותפעיל אותה תחת זיכיון.
סכום העסקה המדויק לא נחשף, אך הוא ממוערך בעשרות מיליוני שקלים כשהזיכיון לו זכו קבוצת המשקיעים יהיה רלוונטי רק לתחום המוניות ואילו שירות המשלוחים של החברה "יאנגו דלי" ישאר בבעלותה של החברה הגלובלית שתמשיך להפעיל בישראל ותעסיק גם את אנשי המחקר והפיתוח בארץ.
 
העסקה נערכת בצל השינויים שעוברת חברת יאנגו העולמית שהוקמה במקור על ידי חברה רוסית יאנדקס, אחת מחברות ההייטק הגדולות ברוסיה, שמפעילה מנוע חיפוש פופולרי. החל מפרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה בשנת 2022, יאנגו מפרידה במודע בין הפעילות שלה ברוסיה ובבלארוס מזו שבשאר העולם.
כיום, יאנגו רשומה כחברה הולנדית. החברה פעילה בפינלנד ובנורווגיה, אך עיקר פעילותה הוא במדינות מערב אפריקה וצפונה, וכן בבוליביה, פקיסטן וישראל. החברה שואפת להפעיל את שירותיה בשווקים השונים תחת זיכיון ולא לפעול באופן עצמאי מול הנהגים והנוסעים. בישראל, יאנגו הפעילה כמה שירותים שונים ובסוף 2023, היא ביטלה את פעילות שירות השכרת הקורקינטים שלה "WIND".
יאנגו מנסה כבר יותר משנה למכור את רשת מוניות שהיא מפעילה כשלפי הפרטים היא כבר ניהלה מגעים עם רמי לוי, שופרסל וברק אברמוב, אך כל אלו לא הבשילו לכדי הסכם. שלא צלחו. לבסוף מי שעומד בראש העסקה הוא איש העסקים אשר עוז, הבעלים של סטאר מוניות ו-ל.י.רויאל, שותפה עסקית של יאנגו. 
שוק האפליקציות של המוניות בישראל הוא בעל פוטנציאל רב, זאת משום שלפי הנתונים, כ-65% מן המוניות בישראל מוזמנות דרך אפליקציות. נכון ליום, נתח השוק של יאנגו עומד על כ-25% מכלל הנסיעות באפליקציות, אך האפליקציה החזרה יותר בשוק היא גט, שמחזיקה בכ-70% ממנו אשר גם עמה מתנהל משא ומתן לרכישת הזכויות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה