רכב

בעלי רכב חשמלי? הנתונים האמיתיים בנוגע לעמדות הטעינה נחשפים

מתוך סך כלי הרכב הפרטיים החדשים שעלו לכביש בשנת 2023, 18.6% היו כלי רכב חשמליים. 30.2% טוענים בעמדה ציבורית מהירה לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.9% טוענים במקום עבודתם לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.5% טוענים בעמדה ציבורית איטית לעיתים קרובות או מדי פעם
מערכת ice | 
טסלה מתייקרת (צילום shutterstock, pixabay)
בחודש פברואר 2024 ביצעה הלמ"ס סקר מהיר בקרב בעלי כלי רכב פרטיים חשמליים בבעלות פרטית. מספר כלי הרכב החשמליים בישראל עלה באופן ניכר בשנתיים האחרונות והגיע לכ-95,800 כלי רכב בסוף שנת 2023, מתוכם כ-90,300 כלי רכב פרטיים. מתוך סך כלי הרכב הפרטיים החדשים שעלו לכביש בשנת 2023, 18.6% היו כלי רכב חשמליים.
אומדן הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטיים חשמליים גבוהה בכ-42% מאומדן הנסועה של כלי רכב פרטיים בעלי סוגי הנעה אחרים (בנזין, סולר, היברידית) באותם גילים. כ-88.2% מבעלי כלי רכב פרטיים חשמליים טוענים אותם בעמדה ביתית בתדירות גבוהה (לעיתים קרובות או מדי פעם). כ-9.0% מדווחים שהם אף פעם לא טוענים בעמדה הביתית או שהאופציה הזו אינה רלוונטית (ככל הנראה אין להם עמדה ביתית).

30.2% טוענים בעמדה ציבורית מהירה לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.9% טוענים במקום עבודתם לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.5% טוענים בעמדה ציבורית איטית לעיתים קרובות או מדי פעם. 8.8% טוענים בעמדה ביתית של משפחה/ שכן/ מכר לעיתים קרובות או מדי פעם. 51.0% מהטוענים בעמדה ציבורית מהירה דיווחו שכאשר הם מגיעים לעמדה כזו, היא בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 9.6% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה/תקולה.
39.8% מהטוענים בעמדה ציבורית איטית דיווחו שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 16.8% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה/תקולה. 97.1% מבעלי הרכב החשמליים שעושים שימוש בעמדות טעינה ציבוריות, חושבים שיש מחסור בעמדות טעינה ציבוריות מהירות ו/או איטיות. ככל שהיישוב גדול יותר, שיעור בעלי כלי רכב חשמליים עם עמדת טעינה ביתית נמוך יותר.
ביישובים שבהם עד 20,000 תושבים, רק ל-2.9% מבעלי רכב חשמלי אין עמדת טעינה ביתית. לעומת זאת, ביישובים שבהם 50,000-20,000 תושבים ל-10% אין עמדה ביתית, וביישובים שבהם יותר מ-200,000 תושבים ל-14.4% אין עמדה טעינה ביתית. כלומר, ככל שהיישוב גדול יותר, שיעור בעלי הרכב החשמלי עם עמדת טעינה ביתית נמוך יותר.
לפי מחוז מגורים של בעל הרכב. מבין המשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות, אחוז הסוברים שאין מחסור בעמדות טעינה ציבוריות נע בין 1.7% (באזור יהודה והשומרון) ל-3.3% (מחוזות ירושלים ותל אביב). כ-61.8% מתושבי מחוז חיפה חושבים שיש מחסור בעמדות ציבוריות מהירות, באזור יהודה ושומרון 70.2% ובמחוז ירושלים 68.0%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה