רכב
הטבת מס חדשה לנהגים בישראל: כך תחסכו בקרוב הרבה כסף
משרד האוצר מקדם הוזלה משמעותית בעמדות טעינה לרכב חשמלי. המשרד מתכוון להשוות את המיסוי על כל סוגי עמדות הטעינה, מהלך שצפוי להוביל להוזלה משמעותית במחירי העמדות הביתיות ולהפסד הכנסות למדינה בסך כ-20 מיליון שקל
משרד האוצר מתכנן מהלך משמעותי לעידוד המעבר לרכבים חשמליים בישראל באמצעות ביטול מס הקנייה על עמדות טעינה רגילות (AC). כיום, בעוד עמדות הטעינה המהירות (DC) נהנות מפטור ממס, עמדות הטעינה הרגילות - המותקנות בבתים פרטיים וברחבי הציבור - כפופות למס קנייה של 19.2%.
על פי המסמכים שפורסמו ונחשפו בפרסום של כלכליסט, המשרד מתכוון להשוות את המיסוי על כל סוגי עמדות הטעינה, מהלך שצפוי להוביל להוזלה משמעותית במחירי העמדות הביתיות ולהפסד הכנסות למדינה בסך כ-20 מיליון שקל. הפטור יישאר בתוקף עד סוף שנת 2027, והוא צפוי להקל משמעותית על צרכנים פרטיים המעוניינים להתקין עמדות טעינה בבתיהם, כאשר כיום מחירן נע בין 1,290 ל-1,650 שקל בהתאם לסוג העמדה (חד-פאזית או תלת-פאזית) וליכולת הטעינה שלה, שיכולה לנוע בין ארבע לעשר שעות למילוי סוללה ריקה.
כך או כך החשב הכללי יפרסם בקרוב את המכרז להפעלת אגרת הגודש בגוש דן. כידוע, תחילתו של הפרויקט אמורה הייתה להיות בינואר 2026, אלא שלאחרונה נודע כי המהלך צפוי להידחות בשנה נוספת, והוא צפוי לצאת לפועל ב-2027.
עוד ב-
אחרי שהמהלך המהפכני ייצא לפועל, זאת במטרה להילחם בעומסי התנועה, נהגים שייכנסו למטרופולין גוש דן יצטרכו לשלם תשלום מס עבור נסיעה בו בשעות העומס. על פי הערכות, המדינה תכניס מהמהלך סכום שמוערך בכ-1.3 מיליארד שקל. הכספים אותם תכניס המדינה יעברו למשרד התחבורה ומשם יופנו לשיפור התחבורה הציבורית ולמימון פרויקט המטרו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



