רכב
מהפכה ברכבת ישראל: זה מה שעומד לקרות ממחר
רכבת ישראל החליטה שבקו מודיעין מרכז- פאתי מודיעין- ירושלים יצחק נבון תתוגבר פעילות הרכבות החל ממחר. אלו הערים שירוויחו
לקראת יום ירושלים. החל ממחר (ראשון) תוגבר תדירות הרכבות בקו מודיעין מרכז- פאתי מודיעין- ירושלים יצחק נבון, ויופעלו בו 14 רכבות נוספות ביום. בשעות השיא תפעיל הרכבת בין ירושלים למודיעין שתי רכבות בשעה- כפול מהיום. זאת, כחלק ממחויבות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לחזק את החיבור התחבורתי לבירת ישראל.
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים היום אבן דרך תחבורתית משמעותית עם למעלה מ-35 מיליון נסיעות שבוצעו בקו המהיר בין מודיעין לירושלים מאז נחנך בספטמבר 2018. במקביל, מודיע המשרד על שדרוג השירות הרכבתי בקו זה.
הקו הישיר בין מודיעין לירושלים החל לפעול בשנת 2022, עם השלמת פרויקט "קשת מודיעין" – חיבור מסילתי ישיר לעיר הבירה. הפרויקט כלל הקמת מסילה כפולה מחושמלת באורך כ-5.2 קילומטרים, שלושה גשרים, מנהרה באורך כ-650 מטרים, ושדרוג משמעותי לתחנת פאתי מודיעין, לרבות גשר הולכי רגל ומעליות לנגישות מלאה.
משך הנסיעה בין מודיעין- מרכז לירושלים עומד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין – כ-22 דקות בלבד מירושלים למודיעין הנסיעה קצרה יותר, 25 דקות מירושלים למודיעין- מרכז ו-17 דקות בלבד לתחנת פאתי- מודיעין, במקביל מגיעות מדי שעה למודיעין רכבות מהירות מכל תחנות תל אביב.
במשרד התחבורה מקודמת בימים אלה תכנית אסטרטגית רחבת היקף להרחבת הרשת הרכבתית בעיר ירושלים, הכוללת הקמת שתי תחנות רכבת חדשות: ירושלים מרכז (הדוידקה) וירושלים – החאן. התחנות יוקמו בהמשך לתוואי התת-קרקעי המגיע מתל אביב לתחנת יצחק נבון, עם אופציה עתידית להארכת הקו עד לתחנת מלחה. התחנות החדשות יעוצבו כמונומנטים סביבתיים המשתלבים במרקם האורבני הייחודי של העיר. עם סיום הפרויקט, יופעלו בו עד 13 רכבות לכל כיוון בשעות השיא, שיסיעו כ-20 אלף נוסעים מדי שעה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



