רכב
האמת מאחורי הרב קו נחשפת: ''אנשים חושבים פעמיים לפני כל נסיעה''
בתגובה להחלטת שר האוצר ושרת התחבורה להקפיא את מחירי התחבורה הציבורית לשנת 2025, מסרה עו"ד בקי כהן-קשת מהפורום למאבק בעוני: ''הקפאת המחירים היא צעד חיובי, אך יש עדיין צורך בתיקון מהותי של הרפורמה"

בעקבות ההחלטה להקפיא את מחירי התחבורה הציבורית בישראל, כאשר נדחתה ההתייקרות הנוספת בגובה 12% במחירי התחב״צ לתחילת שנת 2026 הפורום למאבק בעוני החליט להגיב.
בתגובה להחלטת שר האוצר ושרת התחבורה להקפיא את מחירי התחבורה הציבורית לשנת 2025, מסרה עו"ד בקי כהן-קשת מהפורום למאבק בעוני כי "אנו שמחים על ההחלטה להקפיא את מחירי התחבורה ומברכים על כך שהשרה הקשיבה לפניות של הפעילים וח"כ ביטן. עם זאת, החלטה זו אינה פותרת את הבעיה המהותית''.
היא גם הסבירה כי: ''מחירי התחבורה הציבורית נותרים גבוהים משמעותית לאחר העלייה של 33% שיושמה באפריל במסגרת רפורמת 'צדק תחבורתי'. רפורמה זו פוגעת קשות באוכלוסיות החלשות ביותר שתלויות בתחבורה ציבורית: הנחת פריפריות לא תחול בנסיעה בודדת, אנשים שצריכים להיות זכאים להנחות לא מקבלים אותן, קבוצות שלמות של נזקקים נשארו בלי הנחות, ועדיין יש אנשים שממשיכים לחשוב פעמיים לפני כל נסיעה כי זה יקר מדי''.
עוד ב-
לסיום הדגישה כהן-קשת: ''הקפאת המחירים היא צעד חיובי, אך יש עדיין צורך בתיקון מהותי של הרפורמה". כזכור, שרת התחבורה מירי רגב ספגה ביקורת חריפה לאחר שביטלה תקציב של חצי מיליארד שקלים שיועד לתגבור הקווים – והעבירה אותו לטובת קמפיין "צדק תחבורתי", הכולל הנחות לאוכלוסיות ספציפיות, אך גם לצורך גיוס משפיענים ברשתות בתקציב ציבורי של עשרות אלפי שקלים, ללא שקיפות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה