רכב

אילון מאסק חוגג ניצחון בגרמניה: יעניק רכבים באופן אישי

אחרי שפתיחתו נדחתה פעמיים בשל התנגדות פעילים למען איכות הסביבה, המפעל הראשון של ענקית המכוניות באירופה נפתח רשמית באירוע מיוחד בו הבעלים יעניק רכבים באופן אישי לאנשים שכבר הזמינו. משטרת ברלין חוקרת חשד ל"הצתה על רקע פוליטי" של קו הרכבת המוביל למפעל
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום מסך אינסטגרם/elonrmuskk, יוטיוב/ Roadshow)
אחרי שפתיחתו נדחתה פעמיים, אילון מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים של ענקית המכוניות טסלה, עורך היום (שלישי) את הפתיחה הרשמית של מפעל ה-ג'יגה ברלין הענק שהקים בגרמניה עיר ברנדנבורג, בפאתי ברלין, במה שיהיה המפעל הראשון של טסלה באירופה. 
המפעל, שצפוי לייצר כחצי מיליון מכוניות טסלה בשנה, נבנה במהירות שיא של חצי שנה, זאת לאחר שכזכור נתקלה החברה בלא מעט התנגדויות מצד התושבים במקום שטענו כי הקמתו תביא להריסת יער שלם ויביא למותם של בעלי חיים רבים, כאשר בהמשך, הושמעה גם טענה לפיה הקמתו תביא לבזבוז כמות חריגה של מים, שתביא לפגיעה באספקת המים לאזור. 
 
אילון מאסק כבר טס יממה קודם לכן לברלין, כשהקונים הראשונים, שהוזמנו לאירוע הפתיחה, יזכו לקבל ממנו "באופן אישי" את המכוניות הראשונות. המפעל יתחיל בשלבי הרצה עד שיגיע ליעד, שעומד כאמור על כחצי מיליון מכוניות טסלה "מודל Y" בשנה. בנוסף, החברה תבנה בסמוך מפעל נוסף לייצור ולפיתוח בטריות מתקדמות לכלי הרכב החשמליים. 
מה שהעיב מעט על החגיגה היה דיווח של רשת הרכבות המקומית לפיה ישנה חבלה בקו שמגיע לארקנק, העיר הסמוכה למפעל החדש. על פי משטרת ברלין, מדובר ב"הצתה על רקע פוליטי", שכן לטענתם הסיבה להצתה היא ניסיון של אותם עבריינים, שלקחו אחריות למעשה כששלחו מכתב לאחד העיתונים המקומיים, לשבש את הגעתם של כ-3,000 העובדים במפעל, שרובם המוחלט מגיעים מברלין. לא מן הנמנע שגם זה קשור לניסיונות לסכל את פתיחת המפעל מלכתחילה על רקע הטענות לפגיעה באיכות הסביבה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה