רכב

פולקסווגן תייצר עוד רכבים חשמליים בארה"ב? שוקלת השקעה במיליארדים

פולקסווגן בודקת באופן מעשי הקמת מפעלים חדשים בארה"ב לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות למכוניות חשמל, כך אמר מנכ"ל פולקסווגן האמריקאית. זו החלטה עסקית משמעותית בהשקעה פוטנציאלית של מיליארדי דולרים לענקית הרכב הגרמנית, שכבר מחזיקה בשני מפעלי הרכבה חשמליים בצפון אמריקה - בטנסי ובמקסיקו
מערכת Ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
פולקסווגן מחפשת "באופן אקטיבי" להקים מתקני הרכבה וסוללות חדשים בארה"ב, כך אמר אתמול (רביעי) מנכ"ל פולקסווגן האמריקאית, סקוט קיוג, ל-CNBC. "אנחנו פעילים בתהליך של הסתכלות על מתקן ייצור אחר וגם מסתכלים על מתקן סוללות", אמר המנכ"ל בראיון. קיוג לא פירט את המקומות המועמדים להקמת המפעלים. לפי דובר החברה, פולקסווגן עדיין דנה ומעריכה את האפשרויות שלה, ועוד לא התקבלו החלטות.
יצרנית הרכב הגרמנית כבר מרכיבה בארצות הברית כלי רכב חשמליים וסוללות - במפעלה בטנסי, כולל ייצור מקומי של ה-VW ID.4 קרוסאובר EV, שאמור להתחיל בהמשך השנה. פולקסווגן מפעילה מתקן ייצור מסוג זה גם במקסיקו.
 
כשמדובר במתקנים כאלה, בין אם זו הקמת מפעלים חדשים או הרחבת הקיימים, ההחלטה העסקית והכלכלית היא כבדת משקל, וההשקעה מוערכת במיליארדי דולרים. השקעה כזו תישקל גם בזיקה למהלכים דומים של חברות אחרות להגדלת ייצור EV (רכב חשמלי) בארה"ב - יעד מרכזי של ממשל ביידן.
בתקשורת האירופית כבר דווח על הפוטנציאל הגלום במתקני רכב חשמליים חדשים של פולקסווגן בארה"ב, והערותיו האחרונות של המנכ"ל קיוג מבשרות כי המהלך נמצא בשלב מעשי. דבריו נאמרו על רקע הפתיחה החגיגית של מעבדת הסוללות לרכבים חשמליים של יצרנית הרכב הגרמנית בשווי 22 מיליון דולר, הממוקמת ליד מפעל ההרכבה האמריקאי היחיד שלה בצ'טנוגה. זה חלק מהתחייבות של 7.1 מיליארד דולר להגביר את מאמצי ייצור ה-EV שלה בצפון אמריקה.
מעבדת הסוללות החדשה, המשתרעת על שטח של קרוב לעשרת אלפים מטר מרובע, תבדוק ותבצע אופטימיזציה של סוללות עבור כלי רכב חשמליים עבור השוק האמריקאי. זה אחד מארבעה מתקנים כאלה שעליהם הכריזה פולקסווגן ברחבי העולם. 
 
פולקסווגן מצפה להגדיל באופן משמעותי את זמינות הרכב החשמלי שלה בארה"ב ומכירותיה במהלך המחצית השנייה של השנה, כאשר היא מתכוננת להגביר את הייצור האמריקאי של הקרוסאובר ID.4 שלה. היצרנית הגרמנית מייבאת את ה-ID.4 מגרמניה מאז השנה שעברה בכמויות מוגבלות של בין 800 ל-2,000 מכוניות בחודש. הייצור המקומי במפעל צ'טנוגה שלה צפוי לעלות במהירות לכ-7,000 דגמי ID.4 עד סוף השנה הנוכחית, אמר קיוג. "אנחנו לא רוצים להשיק עם 100 מכוניות. אנחנו רוצים להשיק עם כמה אלפים", אמר. "זה ענק."
דגמי טרום-ייצור של הרכב, המשמשים לבדיקה, אימות ולמטרות אחרות, מורכבים כעת במפעל. ההפקה הרשמית צפויה להתחיל כבר בחודש הבא. הרכבים צפויים לזרום לסוכנויות עם זמינות משמעותית כבר בספטמבר. הגברת ייצור כזו תהיה מהירה משמעותית מרכבי רכב חשמליים חדשים רבים שיגיעו לשוק, כולל אלו של סטארט-אפים כמו Rivian כמו גם יצרניות רכב מסורתיות אחרות כמו ג'נרל מוטורס.
מפעל צ'טנוגה צפוי להגיע בסופו של דבר ליכולת ייצור של עד 10,000 רכבים חשמליים מסוג ID.4 לחודש ברגע שהוא יתחיל לפעול במלואו עם שלוש משמרות עובדים. היבוא נוכחי של 41,000 דולר EV בקירוב, לא כולל תמריצים פדרליים או מדינתיים, לא הספיק כדי לענות על דרישת הלקוחות. לדברי המנכ"ל, הרכבים "אזלו לחלוטין".
פולקסווגן מכרה רק 2,755 דגמים של ה-ID.4 במהלך הרבעון הראשון של השנה, לעומת 16,742 מדגם זה שנמכרו בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה