רכב

הרפורמה בתחבורה הציבורית יצאה לדרך: כל ההטבות וההנחות שתקבלו

רפורמת "דרך שווה" המביאה עמה מודל חדש לתשלום בתחבורה הציבורית, נכנסה לתוקפה באמצעות מוביט ופנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל וכעת ניתן ליהנות מהתעריפים החדשים ומההנחות שהיא מביאה עמה. כל ההנחות וההטבות בפנים
מערכת ice |  7
אוטובוס בירושלים (צילום פייסבוק/אגד)
רפורמת "דרך שווה" המביאה עמה מודל חדש לתשלום בתחבורה הציבורית, נכנסת לתוקפה באופן מלא החל מה-01.08. עם זאת, כבר מהיום (שני) ניתן באמצעות מוביט ופנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל, ליהנות מהתעריפים החדשים ומההנחות שהיא מביאה עמה.
הרפורמה מבוססת על חיוב שוויוני לפי מרחקי נסיעה ומגדירה מחיר אחיד בכל שיטות התשלום - האפליקציות וכרטיס הרב-קו – ומבטלת את פערי התעריפים בין שתי השיטות. החל מה-01.08, תעריפי הנסיעה הבודדת עתידים להיות אחידים באפליקציות וברב-קו, ויחושבו בהתאם למרחקי נסיעה קבועים מראש. כך, נוסעי התחבורה הציבורית יכולים לדעת כמה עולה כל נסיעה באמצעות כרטיס יומי רגיל, ללא הבדל באזור הנסיעה או שיטת התשלום (כרטיס הרב-קו / אפליקציות התשלום).
לקוחות המשלמים בתחבורה הציבורית באמצעות Moovit או פנגו אינם מוכרחים יותר לטעון את כרטיס הרב-קו בכסף או לרכוש חוזי נסיעה מראש, אלא יכולים כבר להנות מהתעריפים וההנחות החדשות שמביאה איתה הרפורמה. על מנת ליהנות מהשירות, על משתמשי מוביט ופנגו לוודא שברשותם הגרסא העדכנית ביותר של האפליקציה.
 
בניגוד לתשלום ברב-קו, גם לאחר הרפורמה, בו יש לטעון את כרטיס ולשלם מראש כדי ליהנות מהנחה על ריבוי נסיעות, התשלום באפליקציה מתבצע בסוף החודש, ובהתאם להרגלי השימוש של הנוסע. בכל חודש מחושבת אוטומטית העלות לנוסע שתשקף את סך הנסיעות שביצע באותו חודש בפועל, יחד עם ההנחה המרבית לה הוא זכאי. כך, הנוסע יחויב בתעריף הזול ביותר עבורו (בעלות נסיעות בודדות, חופשי יומי או חופשי ארצי/אזורי), כשהחיוב יורד מכרטיס האשראי בסוף החודש (ללא עמלות ודמי מנוי). 
המשתמשים יכולים גם לראות את פירוט הנסיעות והחיובים שלהם בכל עת באפליקציה. בכל מקרה, עלות הנסיעות לא תעלה מעל גובה מחיר חופשי ארצי (225 ₪ לכל החודש) וחופשי אזורי בפריפריה (99 ₪ לכל החודש). יש לשים לב כי עלויות שילוב נסיעה ברכבת ישראל הינן שונות (חופשי ארצי משולב רכבת).
 לראשונה, בני ובנות 75+ נוסעים בחינם. על מנת להנות מההטבה יש לעדכן היום את פרופיל הנוסע ב-Moovit מאזרח ותיק לפרופיל זהב-קו, לתקף באפליקציה ולהנות מנסיעות חינם (אזרחים ותיקים ממשיכים ליהנות מ-50% הנחה גם על נסיעות בודדות וגם על חופשי חודשי).
 
ילדים ונוער בגילאי 5-18 יוכלו כעת לזכות בתעריף של כרטיס "חופשי חודשי לנוער" ב-50% הנחה, כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה עבורם 112.5 ₪, וכרטיס "חופשי אזור 1" - 49.5 ₪. למימוש ההנחות שהורחבו עבור אוכלוסיות המאושרות ע"י משרד התחבורה, אין צורך לעדכן את הפרופילים באפליקציה למימוש הההנחות, והן מתעדכנות באופן אוטומטי לאוכלוסיה לה פרופיל בתוקף. ההנחה עבור אנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי המקבלים הבטחת הכנסה הורחבה מ-33% ל-50% הנחה לנסיעה.
לסטודנטים, החוזים יישארו בתוקף גם לאחר כניסת "דרך שווה" כך שסטודנטים ימשיכו ליהנות מ-33% הנחה. במהלך שנה הבאה פרופיל "סטודנט מורחב" יכנס לתוקף גם באפליקציות. אייל זיו, מנהל פעילות Moovit - Pango"החלטת משרד התחבורה לקיים רפורמה כוללת ומקיפה במחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית, מקלה ומפשטת בפני הציבור את שיטות ותעריפי התשלום בעת שימוש בסוג זה של תחבורה. לראשונה אוחדו תעריפי הנסיעה, כך שנוסעים משלמים באופן שוויוני לפי מרחק נסיעתם. 
בתוך כך, הודות ליכולות החישוב של האפליקציות הן מאפשרות לשלם את המחיר הזול ביותר בסוף החודש, בלי חישובים ובלי תכנונים מראש. דבר זה, מאפשר לנוסעים גמישות לעומת התשלום מראש מידי חודש בכרטיס הרב-קו וכן, מביא לחיסכון משמעותי בהוצאות נסיעותיהם בחישוב חודשי. הרפורמה החדשה, מהווה שלב חשוב בשיפור התחבורה הציבורית עבור הציבור, ואנו מקווים כי צעד זה לצד שדרוג המענה התשתיתי במדינת ישראל, יהווה תמריץ משמעותי לציבור הרחב להשתמש בתחבורה ציבורית".
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    איזה נשמות,מבצעים עבורך את ה"חליבה"
    דן 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבור נהפך להיות כמו עדר פרות שעומדים בתור לחליבה. רק מטומטמים או מושחתים מצביעים ליברמן או מיכאלי. גם מפלגת גנץ את סער מתעלמת מהשכבות החלשות .
    סגור
  • 5.
    עבודה בעניים
    נ 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדים עלינו ששילם 208 חודשי ישלם עכשיו 225 תתבישו ומי שלא נוסע בכל הארץ מאחל לך שרת התחבורה שכל יום יהיה לך פנצר באוטו אוכלת חינם
    סגור
  • 4.
    יהיה חופשי יומי או חודשי שכולל רכבות?
    שרון 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפחות תציינו כאן שהחופשי יומי וחודשי לא כוללים רכבות, שמחירן עלה.
    סגור
  • 3.
    גנבים! מי שנוסע רק ברכבת חייב לשלם גם עבור אוטובוס. עלי (ל"ת)
    Shuki 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חרטא
    דליה 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא פריפריה או מבוגרים ונוסע רק באזור שלו ולא צריך את כל הארץ משלם יותר , רפורמה בדיחה חשבתי שירד המחיר גיליתי שרק עולה . אם אתה לא פריפריה תשלם יותר ,מדהים.
    סגור
  • 1.
    המחירים עלו
    אא 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במקום 208 עם רכבת כעת זה יהיה 255 שח
    סגור
  • יהיה חופשי יומי עם רכבת? או חופשי חודשי עם רכבת?
    שרון 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המחירים ללא רכבת לא מעניינים, כמה זה יעלה ים נסיעות ברכבת?
    סגור